• S vali s

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

ClådBärry skrev 2010-07-19 22:52:21 följande:
    Är majoriteten av styvmammor verkligen såhär?
    Är majoriteten ett gäng idioter eller är det bara ett FL-fenomen?

Man särbehandlar inte barn i ens familj. PUNKT!
    För mig framstår det rätt mycke som ett FLfenomen eller så har jag en hel drös "styvmammor" som går runt och komar av ilska o instängda känslor inför bonusbarnen eftersom de bonusmammor o bonuspappor jag har i min omgivning skiljer sig rejält från de styvmammor jag läser om här på FL.

Själv hade jag två barn med mig in i mitt nya förhållande, vi har sen fått en gemensam dotter och självklart så är det skillnad på min mans känslor inför sin biologiska dotter och de han har inför sina bonusbarn men den skillnaden påverkar inte hans omdöme så till den milda grad att han gör skillnad på barnen eller vägrar befatta sig med mina barn eller att ta ansvar för dom och ta del av deras vardag med allt vad det innebär - vi är en familj där alla har samma rätt att känna sig som en fullvärdig medlem och där barnen är ett gemensamt ansvar.
    Att leva tillsammans med en man som gjorde skillnad på vårt gemensamm o mina barn från mitt förra äktenskap skulle jag aldrig utsätta min barn för...
    Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    Ari Gold skrev 2010-07-21 21:15:07 följande:
    Här är inte alla alltid med på allt heller. Ibland gör jag något bara med bio, ibland bara med bonus.

Ofta gör jag saker med barnen för att jag vill det. Men jag ör även aker med barnen för att avlasta min sambo, och han gör detsamma för mig.

Vi har valt att leva med varandra och att ställa upp för varandra. Ingen av oss ska behöva leva som en ensamstående trots att vi lever i en relaton.

I vår relation ska inte en av oss behöva natta barn _vare_ kväll, - vi TURAS OM med det. I vår relation ska ingen av oss behöva hämta och lämna på dagis både morgon och kväll, vi HJÄLPS ÅT med det.

På så sätt får vi mer ork och mer tid för varandra.

Ser inte vad som är så bakåtsträvande med att ställa upp för varandra inom familjen. Vill man tönka på sig och sitt hela dagen lång kanske man ska fundera på att gifta sig med sig själv?
    *tummen upp*
    Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...