Inlägg från: Coca cola light |Visa alla inlägg
  • Coca cola light

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag blir så arg och ledsen när jag läser sådana här trådar. Jag tycker att om man har gett sig in i ett förhållande där det redan finns barn tycker jag att man måste ha inställningen att alla barnen skall behandlas lika oavsett om det är biologiska barn eller ej. Att TS ej nattar eller tar hand om styvbarnen tycker jag låter väldigt känslokallt och jag skulle vara så ledsen för mina barn skull ifall de blev behandlade på det sättet. Nu har jag turen att leva med pappan till mina barn men det är styvmammor som TS som får mig att bli mörkrädd över hur samhället ser ut. Jag undrar vilka värderingar du lär ditt barn egetligen när du har denna inställning.  

• Coca cola light
    trolltotten skrev 2010-07-19 23:34:07 följande:
    Ehm... Jag är själv bonusmamma och biomamma, jag ser ingen skillnad på dom och älskar båda lika mycket, MEN styvsonens kläder sköter gubben och våran dotters sköter jag. Hur kan det vara så jäävla hemskt? Jag ägnar lika mycket tid åt båda, vi åker på semester med bara dotter när styvsonen är hos hans mor, och vi åker på semester med bara styvsonen när vi har honom för dotter tycker det är lika roligt hos mormor någon natt. Men jag är i särklass den sämsta styvmamman som finns för jag inte lägger mina pengar på hans kläder utan på vårat gemensamma? Pojken HAR två föräldrar, som våran dotter har TVÅ. Vart är det mer lika om pojken ska ha TRE och dotter TVÅ?
    Du har egentligen redan svarat på mitt inlägg då du själv skriver att du inte ser någon skillnad och älskar båda lika mycket. Det är egentligen inte kläderna jag reagerar på utan Ts inställning till sina styvbarn. Hon nattar inte och håller på som hon själv uttrycker det. Det är den inställningen jag reagerar på. Att hon inte tycker att hon har något att göra med barnen då de bor hos henne varannan veca låter väldigt hårt i mina öron.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...