Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Farmor och biomamman gnäller, men när de får alternativa lösningar, tex pengar själv, så duger inte de men även att biomamman inte kan hantera pengar, stämmer det? I så fall måste biomamman se till att lösa sin egen ekonomi för att sen kunna ha liknande möjligheter som er (dig) att kunna köpa fina kläder till sina barn.
Jag tycker du gör helt rätt ts. Undantag hade jag kunnat göra om mannen frågar om jag kan köpa lite kläder någon gång då och då, men i så fall om han hade gett mig pengar. Du ska inte behöva betala och fixa allt för barnen. Huvudansvaret ligger på bioföräldrarna. Biomamman kan skärpa sig så fixar hon också att köpa det hon vill till sina barn.
Ger också tummen upp för jag tycker det är grymt hur bonusföräldrar blir jagade på fl, bara för att ni inte vill ta fullt ansvar för barnen, utan sätta upp gränser som känns bra för er. Du ska inte behöva ta fullt ansvar, absolut inte, utan du gör gott nog idag. Farmor och biomamman skulle behöva lyfta fokus till sig själva och sluta klanka ner på dig.
Hon hjälper ju till, fast hon tar inte fullt ansvar... Hur kan hon vara styvmamman i Askungen? Hon brydde sig ju inte alls...