• nina72

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

ChoopChoopSong skrev 2010-07-20 00:57:14 följande:
    Alltså, läser man den här tråden, förstår man ju varför kvinnor initierar 75% av separationerna!

Vore jag man, skulle jag absolut inte vilja separera, med de förutsättningar och attityder som den här tråden speglar. Fan vad skönt med nån som sköter markservicen och förväntas ta ansvar för både mina barn och våra gemensamma! För vi är ju "en familj!"

*Korkar upp ölen och lutar mig tillbaka i soffan*

Särskilt intressant blir detta, eftersom forskning dessutom visar, att jämställda förhållanden håller längre, samt att de största orsakerna till skilsmässor, är bråk om ekonomi OCH arbetsfördelning...
    BRA INLÄGG!!!!!

Jag är själv  biomamma och f.d bonusmamma. Barn är lätta att älska men lata pappor är svårare att älska. Speciellt om de hänger upp sig på hur orättvist det blir hemma mellan barnen och på så sätt ger dig skuld för att du inte är en tillräckligt god, bra och älskvärd mamma som engagerar sig lika i barnen. Trots att hon städar, tvättar, lagar mat, handlar, läser läxor och sagor, packar matsäckar, betalar resor, kläder och leksaker , badar, sätter upp hår osv. för både bio och bonus barn. Medan gubben kan spela spel, leka med barnen och hitta på roliga saker eller bara "ta det lugnt".

Jag håller på TS!
    Lev ditt liv såsom du vill ha det, så länge du och din man har det fint. Då kommer alla barn ha det bra i en fungerande familj. Strunta i biomamma och farmor - de är inte dina bekymmer.

Lycka till
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...