• trolltotten

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Coca cola light skrev 2010-07-19 23:16:08 följande:
    Jag blir så arg och ledsen när jag läser sådana här trådar. Jag tycker att om man har gett sig in i ett förhållande där det redan finns barn tycker jag att man måste ha inställningen att alla barnen skall behandlas lika oavsett om det är biologiska barn eller ej. Att TS ej nattar eller tar hand om styvbarnen tycker jag låter väldigt känslokallt och jag skulle vara så ledsen för mina barn skull ifall de blev behandlade på det sättet. Nu har jag turen att leva med pappan till mina barn men det är styvmammor som TS som får mig att bli mörkrädd över hur samhället ser ut. Jag undrar vilka värderingar du lär ditt barn egetligen när du har denna inställning.  
    Ehm... Jag är själv bonusmamma och biomamma, jag ser ingen skillnad på dom och älskar båda lika mycket, MEN styvsonens kläder sköter gubben och våran dotters sköter jag. Hur kan det vara så jäävla hemskt? Jag ägnar lika mycket tid åt båda, vi åker på semester med bara dotter när styvsonen är hos hans mor, och vi åker på semester med bara styvsonen när vi har honom för dotter tycker det är lika roligt hos mormor någon natt. Men jag är i särklass den sämsta styvmamman som finns för jag inte lägger mina pengar på hans kläder utan på vårat gemensamma? Pojken HAR två föräldrar, som våran dotter har TVÅ. Vart är det mer lika om pojken ska ha TRE och dotter TVÅ?
  • trolltotten
    Anonym (förskräkt) skrev 2010-07-19 23:35:53 följande:
    men är det nån här som tänke rpå hur pappans barn känner? känner dom sje utanför?
    visst fan e man självisk om låter barnen känna sej särbehandlade osv. Köp för fan märkes kläder åt alla ungarna ni ahd eju delad ekonomi så d betyder att din sambo/man barn har lika mkt rätt av dom som erat gemensamma
     Hon säger inte att hans barn inte får det, hon säger att deras föräldrar får köpa det.

Förskräckt*
  • trolltotten
    Coca cola light skrev 2010-07-19 23:51:00 följande:
    Du har egentligen redan svarat på mitt inlägg då du själv skriver att du inte ser någon skillnad och älskar båda lika mycket. Det är egentligen inte kläderna jag reagerar på utan Ts inställning till sina styvbarn. Hon nattar inte och håller på som hon själv uttrycker det. Det är den inställningen jag reagerar på. Att hon inte tycker att hon har något att göra med barnen då de bor hos henne varannan veca låter väldigt hårt i mina öron.
    Hon har ju oxå skrivit att "Helt okej tjejer, jag accepterar dom och tycker det är självklart att dom bor här varannan vecka och att VI tar hand om dom."
    Dvs, hon tar hand om dom, umgås med dom, visar inte att hon isf älskar sin mer. Hon är som mig, bara inte köper kläder åt dom just pga att dom faktiskt har två föräldrar som är försörjningsskyldiga, inte vi.
  • trolltotten
    Annamamma 83 skrev 2010-07-19 23:54:39 följande:
    Du låter som en mardröm till styvmor!
    På vilket sätt då?
  • trolltotten
    Annamamma 83 skrev 2010-07-19 23:58:21 följande:
    Läste ts och då fick jag absolut den uppfattningen!

Helt okej tjejer

har inget intresse av att sitta och natta och hålla på....

Tycker de låter väldigt kallt skrivet.
    "Helt okej tjejer, jag accepterar dom och tycker det är självklart att dom bor här varannan vecka och att VI tar hand om dom".
    Tycker det låter som att hon hjälper till med det som ska göras oxå, att det är självklart att dom ska vara där. Hon vill bara inte köpa en massa barnen har två föräldrar till. Förstår inte mardrömmen..
  • trolltotten
    Annamamma 83 skrev 2010-07-20 00:04:20 följande:
    Inget intresse för att natta och hålla på...
    Tycker de låter hemskt faktiskt.
    Jag har inget intresse av att natta heller. Speciellt inte som höggravid och konstant ont. Sambon sköter det här hemma, både med bonusen och bion. Båda kommer ich säger god natt och får god natt puss, sen går sambon och nattar. Shit jag är hemsk.
  • trolltotten
    Anonym (??) skrev 2010-07-20 03:39:59 följande:
    Vill du inte dela hans ansvar? Varför inte bo särbo? Det är barn det handlar om, inte disk!

Hon delar ju ansvar...... Hon vill bara inte köpa lika mycket kläder till dom för sina pengar. Vart går det att jämföra med disk?
  • trolltotten
    Anonym skrev 2010-07-20 08:31:13 följande:
    Har set det där på nära hål . Styvmodern förstörde totalt relationen mellan pappan och hans tidigare barn bara för att hon behandlade styvbarnen och biobarnen olika.
    Ts tycker du är en Jäkligt egoistisk människa! synd att det inte finns körkort på att skaffa barn för sådan som du borde inte få ha några.

Stakars stakars stakars barn!
    Sett*  Håll* Stackars*

Vart är det synd om dom? Dom har TVÅ föräldrar, precis som deras gemensamma. Varför ska bonusarna ha TRE? Var är det mer rätt?
  • trolltotten
    Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-20 08:35:55 följande:
    Och hur tror du barnen känner sig när de ser vilken skillnad det görs på dem och deras halvsyster, som deras pappa också är pappa till. HON får jättefina, svindyra märkeskläder, DE får gå i billiga kläder som inte alls är lika fina, HON får vara kvar hemma längre på morgnarna, DE måste upp tidigt för att hinna till dagis. Sen funderar jag på allt det här pratet om jämställdhet, att bonusmamman inte ska behöva ta något ansvar för sina bonusbarn per automatik bara för att hon är kvinna, har det slagit någon av er som gapar så om det, att mer åtminstone BORDE handla om BARNENS väl och ve och deras mående?? Det är inte speciellt kul att leva med en styvmamma som inte bryr sig för fem öre, medan det görs en jäkla affär av styvmammans egna ungar och de barn hon ev har gemensamt med sin nya. Det handlar om att BRY SIG om alla barn i en familj, sen om de är bio- eller bonusbarn borde faktiskt vara ointressant, för alla barn är lika mycket värda. Iallafall för mig. Betraktar du mig som någon sorts relik från 50-talet för att jag tycker så, ja, då får jag bjuda på det då.
    Det får dom ju, om sambon får tummer ur röven o går ut och handlar finare kläder. Ts skrev ju oxå att dom åker kl 7 på morgonen, deras vid 8. Skulle ts kört alla skulle ts behöva åka 7.15. Det skiljer en kvart, vad är det som är så hemskt?
  • trolltotten
    Virriga Vera skrev 2010-07-20 08:44:37 följande:
    Åhh, så där är pappan helt utan skuld? Vad gjorde han för att förbättra relationen, borde inte han ha kompenserat sina barn? Varför lägga det på en bonusmamma?
    För att hon är ju en bonusMAMMA fattar du väl! Du kan väl inte dra över allting på den stackars bioPAPPAN?? Det låter inte helt rätt.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...