• Izzziz

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag håller helt och hållet med dig !!

Är själv plastmamma och ja o min sambo har delad ekonomi.
    Skulle aldrig få för mig att ens överväga att ha gemensamt just pga dom två barnen från det tidigare förhållandet.
    Vi delar på lån och mat men resten får faktiskt han och hans föredetta stå för gällande barnen.

Skillnaden är att det är hans föredetta som faktiskt handlar kläder till ungarna och min sambo står för deras skor. Ungarna får välja själva vad dom vill ha och om det är hm eller fred Perry är upp till dem.

Maten står vi gemensamt för eftersom jag tycker det är idiotiskt om jag ska snåla med pengarna IOM vi ej har dem på heltid och det kostar faktiskt inte mkt att göda två små barn.

Jag o sambon köper alltid gemensamma presenter till ungarna då det ofta handlar om lite större och dyrare + att det känns bra för oss att det är pappa o plastmamma som ger tillsammans ist för att sära allt för mkt på mitt och ditt när det kommer till presenter.

Det är inte lätt att trilla in i barns liv och det gäller verkligen att man har en öppen kommunikation med sin partner för att få det art fungera.

Jag nattar inte heller barnen det får min sambo göra men jag är inte sen med att gå in o säga god natt.

Ja som sagt det är inte lätt men har man hittat nåt som fungerar så är det ju super bra

• Izzziz

Jag förstår inte....
    Helt ärligt jag fattar verkligen inte?

Menar verkligen vissa på att tex jag som bonusförälder ska gräva djupt ner i min egen ficka och dra fram mina surt ihop jobbade pengar och gå o handla kläder till min sambos barn? Mina egna cash?

Vad är syftet då när jag får ett eget barn , mitt barn? Att jag då ska gå till mina bonusbarns mamma och be henne köpa kläder till min unge?

Hon skulle tro att jag tappat vettet och tvär vägra. Ev förklara till mig sakta och artikulerat att jag själv har valt att köpa kläder till hennes ungar och att det ej var något som hon varken bad mig att göra eller förväntat sig av mig att göra.

Jag tycker om barnen men älskar dock dem inte, skulle inte göra någon skillnad på mitt och dem ur den synvinkeln av hur man behandlar men jag skulle inte få för mig att gå och handla både till mitt och bonusbarnen av mina egna pengar. Det räcker väl att jag betalar maten ev godis, glass, och bio vi går på men mer tycker jag inte att det förväntas. Åker vi iväg på semester så står sambon för allt ang barnen så enkelt är det bara.
    Är jag dock gift med Karln och har delad ekonomi så får ju jag också dras med att betala men det valet gjorde jag ju när jag bestämde mig för att dela på allt.

Eller...?

• Izzziz

Saxon
    Jaja då hänger jag med. Blev lite konfundersam.

• Izzziz

Misseri
    Vad får dig att tro att dem/hon delar på allt när dom har delad ekonomi?

Jag tex delar definitivt inte allt med min sambo o bonus barnen. Mitt jobb, mina pengar. Han får inte ens öppna mina räkningar än mindre ha en åsikt om vad jag gör med mina pengar så länge hyran o maten e betald.

• Izzziz

Oj det lät fel. Alltså att dom delar på allt gemensamt(nästan som om dom hade pengarna gemensamt) fasten delad ekonomi?

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...