• Sofiero

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Undrar också varför "alla" hackar på ts.

Hon kanske valde en man med barn, men han valde en kvinna utan barn och jag gissar att hon redan från början var på det klara med att hon inte tänkte bli nån ny "mamma". Och jag gissar att han även visste från början att ts var mode-intresserad/medveten. Det här med att hon är mer intresserad av att handla till sin bio kan ju inte ha varit nåt som kom upp samma dag som dottern föddes... Ts får skit för att hon inte "nattar" när hon valt en man med barn som ska nattas, men mannen har fortfarande valt en kvinna som inte är intresserad av att natta. Varför är det då ts som är den största egoisten??
    Hon ser till att barnen har kläder på kroppen, mat på bordet, och hon verkar inte vara otrevlig mot dem på något sätt, så vad är problemet?? Ts bonusbarn har pappa, mamma, farmor och säkert ännu fler som ska se till att hon känner sig älskad och som en familjemedlem. Ts får skit för att barnen kommer känna sig orättvist behandlade när hon inte köper kläder till dem, men hur känner de då när deras MAMMA och PAPPA inte bryr sig om nåt nämnvärt vad de har på sig??
    Och som flera säger, varför ska hon lägga sina pengar på hans barn?? Nu verkar ju inte pengar vara något problem just här, men säg att jag har pengar och min bonus' mamma inte har det, ska inte min son få något tv-spel eller någon moped då för att jag inte köper en till bonusen också??

Näe jag tycker det gnälls för mycket på styvmödrar i största allmänhet, vart är biopappans ansvar???

• Sofiero
    Moi Je Joue skrev 2010-07-19 22:24:02 följande:
    ja, du kan slå upp det på wikipedia om det var oklart Kyss
    Jag tolkade det positivt i alla fall, även om jag sagt
    "AME'.....Va' faaan får jag inte det för??!!!!" till morsan åtskilliga gånger...
    :)
  • Sofiero

Jag bara måste fråga, av nyfikenhet och absolut inget annat (dock har jag sett fenomenet FÖR många gånger):

Ni som ser er som EN familj, gör ALLT för bonusbarnen osv, blir det inte en stor orättvisa gentemot biobarnen då bonusarna (eventuellt..) har fyra föräldrar som ställer upp på dem, fyra stycken som kan bidra ekonomiskt och två familjer att hitta på saker med? Man får ju enligt er ALDRIG särbehandla barn, men är det inte särbehandling om brorsan får åka på semester 2, eller kanske ännu fler gånger, per år medan "jag" bara får åka en gång?

• Sofiero

Det här med mormor/farmor och morfar/farfar är intressant...!

Om jag träffar en man med 4 barn som jag tar till mig (hur man nu gör det, men välj det sätt som DU tycker är bäst...)
    Måste jag först då även ta ett snack med mina föräldrar, om de är beredda på fyra bonus-barnbarn?? Och säg att vi skulle få ett gemensamt, skulle mina föräldrar fortfarande vara tvungna att absolut ha millimeterrättvisa hela tiden?? De får inte handla grejer till sitt enda barnbarn om inte de fyra bonus också får? De får inte ta med sitt enda barnbarn på semester om de inte tar med de resterande fyra också?

Har en kompis som hade en son sen innan och fick ett barn till med en ny man och hon var så förbannad för att på julafton hos svärföräldrarna ("nya" barnets farmor och farfar) så överöste de sitt barnbarn med julklappar medan hennes första son inte alls fick lika mycket. När jag frågade försiktigt om inte han fick tillräckligt med presenter ändå av SIN farmor och farfar eller av mormor och morfar så sa hon nåt i stil med "Men hallå, tror du de har råd med det eller, de har ju SÅ många att handla till!!". Så hon la hela rättvise-ansvaret på den lille sonens farmor och farfar, som (förståligt, enligt mig) ville skämma bort sitt enda barnbarn lite extra.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...