• Fru Sveden

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Varför blev du överhuvutaget ihop med en man som hade barn sedan tidigare om du inte vill ha något med barnen att göra.

Du gjorde ett aktivt val att bli ihop med, flytta ihop med och sedan även skaffa barn med en man som redan har barn. Nu får du gilla läget. Visst barnen skall alltid komma i första rummet, men du resonerar ju i still med mitt barn och andras ungar trots att det är din sambos barn. Fattar om du inte vill ta dina pengar och köpa kläder till barn som inte är dina, men tycker ändå att du resonerar helt upp åt väggarna. Hade du inte velat ha något med andras ungar att göra skulle du blivit ihop med en man som inte hade barn.

Och så mycket längre tid lär det inte ta att köpa kläder till hans barn också om du ändå är i affären och skall handla till din dotter. Varför kan han itne bara ge dig pengar så köper du kläder till dom också? Och varför göra en så stor grej av att det är mitt barn och hans ungar?

Efter att ha läst TS tror jag att min svärfar gjorde rätt som övergav sina två äldsta barn när han blev ihop med värsta satkärringen annars hade dom också växt upp med en styvmorsa som du som i praktiken inte vill veta av dom!

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...