• Fartill3

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

ja du TS svårt skit det där....   MITT och DITT jag vet ju inte vilken sorts uppfostan du har men jag skulle aldrig greja att ha den sortens skillnader inom min familj men alla är ju olika  

• Fartill3

men de veckor ni har hans barn hoss er så tar han ansvaret för alla 3 barn?

Jag kommer osökt att tänka på en viss Ragnar som förvisso var psykiskt störd men orättvisor kan även skapa obehag för DITT barn i förlängningen.

Känner dom andra barnen orättvist behandlade så hjälper inga logiska förklaringar i världen

"Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig"

• Fartill3
    Esther M skrev 2010-07-20 14:23:33 följande:
    Det betyder ju inte att ts eller någon annan kan ta ansvar för andras känslor.
    Nej i sverige behöver människor överhuvudtaget inte ta ansvar för andra än sig själv ,
    resten sköter staten, landstinget, skolkuratorer,
  • Fartill3
    Esther M skrev 2010-07-20 14:32:38 följande:
    Eller föräldrarna, om det handlar om barn.
    äsch det kan väl skötas av dagispersonalen/skolan 

Sverige värdens modernaste land 
  • Fartill3
    mirre67 skrev 2010-07-20 17:30:48 följande:
    För att vara lite snäll mot sin dotters halvsystrar kanske?? Två barn som inte bett om att varannan vecka tvingas bo med en människa som inte bryr sig speciellt mycket om dem, som totalt skiter i hur de är klädda medan hon är petnoga med sin egen unge och styr ut henne som en j*a modedocka, kör henne till dagis medan styvbarnen får åka en timme tidigare med sin pappa, för hon ska ju minsann inte behöva köra dem, det är ju inte hennes ansvar.Men inser ju att många här totalt saknar empatisk förmåga när det gäller andra barn än deras egna.
    mmmm väldigt bra uttryckt .

Jag vill inte vara kvinnofientlig men jag har en stark kännsla av att kvinnor(inte alla) har större problem med andras barn än vad män har

"Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig"
  • Fartill3
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 17:09:09 följande:
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 16:36:41 följande:
    En del tar bara halva paketet,, säger att de tycker om bonusarna och det räcker så tack.
    varför måste man vara nån slags barnälskande övermänniska bara för att man råkar träffa en man med barn sen tidigare?
    det är inte styvmammans fel att det gick åt skogen med den förra familjen och att barnen inte får växa upp i kärnfamilj, det är bioföräldrarna som står ansvariga för den biten.
    pinsam diskussion, hur kan man inte bara ta att alla har kommit fram till olika lösningar. och vad är det för larv att man måste älska sina bonusbarn, vad lever ni i för underlig värld, man kan inte älska nån per automatik, särskilt inte bara för att de är barn. till skillnad från vad vissa verkar tro finns det inte förprogrammerat hos kvinnor att villkorslöst älska alla barn. det räcker gott och väl att tycka om. eller snarare att acceptera, respektera och vara allmänt trevlig.
    ja det är så sant KVINNOR har svårt för andra kvinnors avkoma män har inte det i samma utstäckning ......
    jag har varit på båda sidorna av staketet

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...