Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag tycker inte heller att du behöver köpa kläder till hans barn då ni inte är gifta, för då blir ju läget ett annat.

Men jag har en bonusdotter som jag inte försöker vara mamma till men som jag verkligen älskar. Vi har så roligt ihop och jag skämmer gärna bort henne lite. Men allt sånt här måste komma från ens hjärta. Annars blir man nog bara bitter.

• Anonym (Anna)

Tänk hur mycket bättre värden skulle vara om alla mskr gjorde lite mer än vad som krävdes av de, var lite mer generösa...

Barnen måste bara varit 1 och 3 år när TS kom in i hennes liv. Hur kan man inte bli känslomässigt engagerad i så små barn? Kläderna är ju bara en liten detalj, klart man klarar sig på HM-kläder, utan det är ju det känslomässiga distansen i trådstarten som gör en ledsen. Att TS inte vill tvätta deras kläder, göra matlåda etc som framkom senare i en kommentar.

Själv är jag förvånad över hur mkt kärlek man kan känna till barn som inte är ens egna. Som vuxen ska man försöka se till tycker jag att alla barn runtomkring mår så bra som möjligt. När man träffar ngn med barn så blir de ens familj med. Så har det varit för mig.

Hörde förresten Eva Dahlgren vid tillfälle säga "våra barn" om Efvas Attlings o Niklas Strömstedts. Vackert.  

TS gör säkert så gott hon kan och kanske kärleken till "hans barn" kommer med tiden...

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...