Inlägg från: Anonym (bonusdotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bonusdotter)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Det är väl självklart att bioföräldrarna har ansvar för basbehoven! Du som bonusmamma finns med i bilden men som en extraperson. Du ska kunna finnas där som stöd, en extraresurs som ska kunna hjälpa till med tex läxor, mat osv OM bioföräldrar vill det.
    Jag har nu inga egna barn men om jag nu skulle ha det och det fanns en bonusmamma eller bonuspappa med i bilden så skulle inte jag tvinga på honom/henne att köpa kläder, skjutsa hit eller dit om nu inte den personen vill det. Mitt barn, mitt ansvar. Och jag skulle bli väldigt ledsen om en annan kvinna kom och sa att det var min dotters eller sons mamma, har sett fler som skrivit " jag ser det som vår familj och vara barn..."

Har själv växt upp med en bonusmamma som var ett psyko. Gissa hur kul det var första gången hon kom hem till oss och sa: "Hej, det är jag som är xx och ska bli er nya mamma, nu ska vi entligen bli en vanlig familj!..." Det var inte kul när man var 5 år... Sedan började det med att"vi skulle ha det såå mycket bättre om inte du och din syster fanns i livet" "ni gör bara er pappa ledsen" "min dotter är dottern han alltid ville ha" osv osv.

Det är otroligt bra att ni tar era bonusbarn till er och vill ha dom i er familj, men tänk på att det kan bli "för mycket" för dom om man kommer tex säger "ni är som mina egna barn" etc. Jag som 5-6-åring blev väldigt fundersam för jag hade ju redan en mamma. Ville inte kalla henne för mamma men samtidigt ville jag inte göra pappa ledsen med att vara "jobbig".

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...