Inlägg från: Anonym (Fd styvmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd styvmamma)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Min första tanke när jag läste lite i tråden var: Är TS seriös???
    Hon går in i ett förhållande där det redan finns barn ändå så gör hon skillnad på deras och hans barn.
    Hur svårt är det tex att "hjälpa" pappan att köpa snygga kläder? Många karlar vet inte vad snygga barnkläder är. (vet av erfarenhet =P)
    Det tar inte längre tid att hitta snygga kläder i någon strl större när man köper till den lilla.
    Jag skulle ha skämts ögonen ur mig om jag gått runt tex i djurparken med barnen och fått beröm för MITT barns kläder om mina STYVbarn gått i fula kläder.

Det är ju inte barnens fel att deras pappa inte har någon kläsmak de ska heller inte behöva lida för att han uppenbarligen har dålig smak gällande kvinnor *fnys*

• Anonym (Fd styvmamma)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 19:42:53 följande:
    Ja, enligt biomamman och farmodern är kläderna fula. Inte enligt pappan och barnen. Varför ska jag då lägga mig i?
    Aha Biomamman och farmodern... Missade kanske en del av poängen!
    Kom på något jag skulle ha gjort.
    Bjud med dig biomamman och farmodern på en shoppingtur. Ta med även pappan och barnen!
    Sen så delar du och pappan på klädkontot till erat gemensammabarn och så får han dela på kostnaden med biomamman för deras gemensamma barn.
    Mer rättvist kan det inte bli
  • Anonym (Fd styvmamma)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 19:58:02 följande:
    EXAKT.
    Anonym (Fd styvmamma) skrev 2010-07-20 19:52:28 följande:
    Aha Biomamman och farmodern... Missade kanske en del av poängen!
    Kom på något jag skulle ha gjort.
    Bjud med dig biomamman och farmodern på en shoppingtur. Ta med även pappan och barnen!
    Sen så delar du och pappan på klädkontot till erat gemensammabarn och så får han dela på kostnaden med biomamman för deras gemensamma barn.
    Mer rättvist kan det inte bli
    hahahahaha. kan nästan se det framför mig. I mina mardrömmar...Dedt gör det absolut inte. Hn bryr sig inte ett skit hon heller.
    Ha ha ja det är ju just därför du ska göra det!
    Ta tjuren vid hornen så slipper du allt gnäll från bio och farmor!
    Du har erbjudit dig då att hjälpa dem shoppa barnkläder eftersom de tycker barnen har fula kläder... Risken att de skulle tacka ja till det erbjudande är nog ganska minimal.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...