Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
sextiotalist skrev 2010-07-20 19:46:47 följande:
Men inse, det är kvinnas lott här i världen att ta hand om barn, helst prioritera andras barn framför sina egna. Allvarligt, jag hade aldrig valt en man som förväntade att jag skulle bli mammastandin. En man som tar sitt föräldraransvar efter en seperation och inte förväntar sig att någon kvinna kommer och tar och curlar honom, de, n mannen vet jag också skulle bli en bra pappa åt eventuella gemensamma barn oavsett om förhållandet fortgår eller ej,Min sambo är sådan och därmed så visste jag, när jag blev gravid, att detta var en pappa som skulle alltid vara pappa, oavsett vad som skulle hända mellan oss i framtiden.
Så en bra pappa borstar tänderna på sina egna barn, tar dom till/från dagis, packar gympakläder etc. En dålig pappa skyfflar över sådant till sina nya kvinna.
Nu är vårt gemensamma så stort och jag kommer hålla kvar min sambo med näbbar och klor, men om det skulle spricka, så den sista kvinnan som jag skulle vilja se i min sons liv är en kvinna som kallar sig stvymamma eller bonusmamma, som försöker skapa en mammaroll gentemot vårt gemensamma och frånta pappan sin föräldraroll.
Samtidigt vet jag att vårt gemensamma barn inte skulle acceptera detta, på samma sätt som min sambos äldre barn hade slagit backut med råge om jag hade försökt att ta på mig en föräldraroll.
Jag har aldrig handlat kläder åt sambons tidigare barn, min sambo har däremot handlat kläder åt samtliga sina barn.