Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Har man ingått ett förhållande med en man som har barn sedan tidigare, då får man faktiskt finna sig i att även ta hand om och vara där för de andra barnen också. (men det är ju bara min åsikt) Upplever att när man är kär i någon och vill ha ett förhållande med den personen så brukar man ju vilja att allt ska fungera i förhållandet. Inte bara "pick and choose" vissa delar som man tycker är trevliga!! Det gör mig mycket orolig att läsa dit inlägg, något står inte rätt till. Vet ju inte vad det kan vara och tänker inte spekulera i det heller men eran relation låter inte bra i mina öron utifrån det du beskriver. Du väljer bara vissa delar som passar dig utan att tänka på hur vad det får för konsekvenser runt omkring. Kan inte tänka mig hur dessa barn måste känna. För även om man inte tror det så uppfattar barn mer än vad vi vuxna kan förstå. Tänk bara tillbaks på din egen barndom, Jag tror säkert att du både uppfatta och vet saker som dina föräldrar inte direkt berättat eller delat med dig. Barn känner ofta av vibbar och speciellt när det gäller vuxna i deras närhet. Jag kan förstå att "din" ekonomi är något som du styr över och du har bestämt att dessa pengar inte ska gå till kläder till din mans barn. Fine. Men om det är så att du är orolig för att om du måste vara med och köpa kläder till din mans barn så kan du inte längre köpa märkes kläder till din dotter, då börjar jag ju undra hur det står till på riktigt? När andra människor berömmer din dotter för hennes kläder är det då dig de berömmer? för som du skriver så går ju inte din dotter ut och köper kläder själv. Vad skulle hända om du slutade köpa märkes kläder till din dotter? skulle berömmet sluta? och vad skulle du känna då ?
Om du är väldigt bra på att matcha och köpa kläder (något jag för övrigt också tycker om att göra) skulle det då inte vara kul om din mans barn också får beröm för sina fina kläder? ni tillhör ju ändå samma familj. Och beröm är ju alltid kul att få eller?
Som sagt, think twice TS det du beskriver låter inte bra! Lycka till.