-
Nä alla behöver inte älska en barn.... Men man måste nog inse att man är lite mer än tanten i affären el kompisars föräldrar när man lever med en partner som har barn... Har man dessutom gemensamma barn så är det väl extremt dumt att behandla barnen olika bara för att det inte är "mina" Barnen är halvsyskon och har samma pappa....Esther M skrev 2010-07-20 20:32:05 följande:räcker det inte att barnets föräldrar älskar dem? måste alla göra det? dagispersonalen, tanten i affären, kompisars föräldrar? -
Jag är inget fan av mitt och ditt barn tänkandet.... För mig är alla barnen i lika stort behov av att känna sig välkomna där de bor.... Men saken är den att det är PAPPAN till bonusbarnen som har det yttersta ansvaret över sina barn och har han valt att bo med en kvinna som sagt ifrån början, vilket ts verkar ha gjort, så är det ju inte HON som gör något fel... Han visste var hon stod och valde ändå att dela livet med henne....
Tycker inte alls att deras arrangemang är bra för barnen överhuvud taget, men om det blir något problem för hans barn så är det han som får stå för det och förklara för sina barn varför hans andra barn får "bättre" kläder än dom.
Fungerar det för dom så är det väl det bästa sättet..... Men att tro att barnen inte känner på sig att de blir olika behandlade är lite att stoppa huvudet i sanden...