• Arynelle

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Av vad jag läst så verkar ni ha det ganska balanserat, tycker jag.

Jag har själv haft styvföräldrar och jag som barn ville inte att de skulle bete sig som mina föräldrar. Jag var nöjd med de två föräldrar jag hade. Jag kände en enorm skillnad mellan mina styvföräldrar och mina föräldrar, en av de tog en för stor roll och då blev också resultatet att vårt familjeliv rasade. Både jag och min bror mådde väldigt dåligt över att den här mannen gick in och, ur vårt perspektiv, försökte bestämma över oss. Det kändes väldigt otryggt. Jag rymde till min pappa flera gånger för att jag kände mig så otrygg under perioden vi bodde tillsammans med den här mannen, det slutade i separation ganska snart efter att han och mamma blev sambos. Huvudanledningen var just att han gick in och försökte vara förälder när varken vi eller våra föräldrar ville det.

Vår styvmor höll sig däremot i bakgrunden, hon fanns där om vi behövde hjälp men hon gick inte in och la sig i saker som t ex möten i skolan, köp av saker vi behövde, regler osv.

Som barn mådde jag bäst över att ha två föräldrar och deras sambos, istället för fyra "föräldrar".
    (alla barn fungerar inte likadant, nu talar jag bara om hur det var för just mig)

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...