• Taurus

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Bara läst TS men gud vilken barnslig inställning. Väljer man en sambo som redan har barn så får man faktiskt de barnen lite på köpet också och man ska aldrig särbehandla barn, dina som mina ska behandlas lika i hemmet. Får ditt barn en glass ska du givetvis ge hans barn en glass också, och lika så gäller det med kläder osch pengar osv.

Sjukt hur vissa beter sig.. stackars barn

• Taurus
    sextiotalist skrev 2010-07-21 07:57:41 följande:
    Men du tror tydligen att kvinnor som väljer att leva ihop med en man med barn innan är gjorda av pengar. Så när mitt barn hade sina perioder då han växte som ogräs, och jag var tvungen att köpa nya kläder till honom, då skulle jag även köpa kläder till min sambons barn, trots ett högt underhåll till mamman.
    Inte ens när jag bodde hemma, med två helssyskon fick vi kläder bara för att syskonen fick det, inte heller pengar eller tänka dig, inte ens glassarna delades ut rättvist (ur din synvinkel).

Det enda barnen lär sig av din filosofi är att lära sig att inte unna någon annan något annat, skall de ha, skall jag ha.
    Min sambos barn, vars föräldrar försörjde dom, har aldrig tänkt i sådana tankar att om småsyskonet får något skall dom ha något.
    Allvarligt, det är föräldrarna som har detta ansvar som du vill lägga på föräldrarnas partners, det är föräldrarna som skall tillgodose sina barns behov.

Förresten, min sambos ex har en ny karl, som har en dotter som är bortskämd som bara den. Min sambos barn har aldrig, då menar jag aldrig, varit avundsjuka på denna flicka. Mamman och pappan har fått skämma bort denna "drottning" hur mycket de vill. Den enda som har yttrat sig i detta fall är exet som ansåg att min sambo skulle betala ännu mer i underhåll för att hon skulle kunna betala märkeskläder åt sambons barn (hon hade då högre inkomst än sambon). Men sambons barn är och var inte ett dugg intresserad av vare sig märkeskläder eller flådiga laptop, utan har en mer vettig inställning till hur saker skall vara.
    ts verkar inte ha dåligt med pengar utan vill bara särbehandla
  • Taurus
    Anonym (jag) skrev 2010-07-21 08:05:42 följande:
    Men det handlar ju inte om särbehandling, det handlar om att hon inte har lust (eller skyldighet heller för den delen) att springa och leta kläder åt sambons ungar. Är det så himla svårt att fatta?!

De lägger ju ut likamycket pengar på alla ungarna.
    Jo det handlar visst om särbehandlign när man inte behandlar alla barn i hushållet på samma vis.
    TS kanske inte har nån skyldighet som du säger men det är folkvett att bry sig om barnen som bor med dig. Hon vill inte ens 'natta & hålla på' för att det är inte hennes barn? Normalt? NEEEEEEJ!
  • Taurus
    ica skrev 2010-07-21 08:52:04 följande:
    Men biomamman som inte jobbar borde ju ha mer tid att springa och leta kläder. TS har ju inte med styvbarnens klädinköp att göra då det finns två föräldrar till dem. Det handlar ju inte att styvbarnen blir försummade.
    jo för det handlar inte enbarn om shoppingen i detta fallet
  • Taurus
    Jojile skrev 2010-07-21 09:10:18 följande:
    Fast min sambo vill inte heller natta och hålla på. Visst han gör det dom få gånger sonen frågar, men han tycker det är SKITtråkigt att läsa böcker. Och jag tycker det är SKITtråkigt att ligga stilla och stirra upp i taket tills sonen somnat. Men det måste ju göras. 
    ja men hade inte du tyckt din sambo var knäpp om han bara ville natta ert ena barn men inte de andra tex? om ni nu hade fler barn
  • Taurus

& föresten, jag håller med dig, inte kan man sätta på sina barn kläder från H&M... fy skam, skäms :D

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...