Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Hos oss är det på sätt och vis tvärs om.
Exets nya köper dyra kläder, datorer etc till sina barn. Sen tycker mitt ex att det borde vara rättvist. Alltså anser han att jag ska lägga upp lika mycket pengar som han för att höja "standarden" (som han uttrycker det) till hennes barns nivå. Nu är det bara det att jag inte har råd med det utan anser att om han vill köpa sånt till barnen så måste han lägga upp mer pengar än jag. Vilket liv det blir! Barnen lever i "fattigdom" (återigen hans uttryck) bara för att dom inte får julklapps-laptop när de är 7 år tydligen.
Jag tycker att det är rent sjukt att han och hans nya inte kan enas om en vettig nivå för alla barnen att befinna sig på. Har dom gemensam ekonomi får dom väl prata ihop sig så att alla barn behandlas lika utifrån den standard dom kan sätta gemensamt. Jag tycker att det är väldigt konstigt att man inte kan se att man faktiskt behandlar barn olika på det sättet. Och jag kan helt klart säga att mina barn från början märkt att de behandlas olika i det hemmet, vilket dom ser som djupt orättvist. (Dom har bott med dom varannan vecka sen de var 5 och 8.)
Om TS karl inte kan ta en vettig diskussion med sin fru/sambo så är det konstigt. Hur kan man tycka att det är ok att ens barn har olika standard och på så sätt behandlas olika?!! Hur man sen kan välja en sån feg man är för mig också obegripligt.