• iolanthe

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Helt ärligt tror jag inte att styvbarnen ens skulle vilja ta på sig den typen av kläder som ts köper till sin dotter. Dom 5 och 7 åringar jag träffat älskar hello kittty, disneyprinsessor och petshop, det gör även vår dotter som blir 4 nästa månad.

Jag är inte så jätteinsatt i märkeskläder för barn, men åtminstone dom danska märkena är ju helt vanliga kläder, bara lite dyrare (och fulare tycker jag ). Så störst skada för bonusarna gör troligtvis barnens mamma och farmor som påpekar skillnaderna. För barnen har knappast nån aning om att det finns en prisskillnad. Och då barnen bor bara varannan vecka har ju ts gott om tid att handla kläder åt sitt barn dom veckor barnen är hos mamma, så då märker dom ju inte ens att lillasyster får nya kläder.

• iolanthe
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:56:35 följande:
    Soc är enligt lag skyldig att göra en utredning om det kommer in en anmälan.
    Om en sådan utredning kommer fram till att barnen inte lever enligt samma standard hos biopappan är det en ganska stor förvårande fråga i en eventuell rättsprocess.
    Och en rättsprocess gällande kläder från hm/nova star skulle gynna vem menar du?
  • iolanthe
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:16:00 följande:
    deras gemensamma har högre ekonomiska standard än vad hans barn får ha då jag förmodar att nova star är dyrare än HM.
    Det innebär att man lägger ner mer pengar på det gemensamma barnet och inte lika mycket på hans barn.

Om det inte vägs upp någonstans att hans barn får ta större del av den ekonomiska standrarden som de alla ska ha i familjen än vad hans barn får så kommer det att väga negativit i en rättsprocess om dessa 2 barn.
    Ojdå, då ligger vi riktigt illa till, för här får storasyster nya kläder och lillasyster ärver .
  • iolanthe
    iolanthe skrev 2010-07-21 21:27:42 följande:
    Ojdå, då ligger vi riktigt illa till, för här får storasyster nya kläder och lillasyster ärver .
    Och hon har även ärvt vagn, säng, bilstol och leksaker. Och inte har vi fött öppnat ett sparkonto åt henne ännu heller fastän hon är 1 år, medan vi sparar 200 kr/mån till storasyster. Undrar om det funkar att hon får ärva lite mer när vi dör *tänker så det knakar*

Alltså, helt ärligt, är du på riktigt? Tycker du på allvar att mamman borde processa om en sån struntsak som olika märken på kläderna? Har du nånsin i ditt liv träffat en liten flicka och vet vad dom gillar för kläder? Det har jag i alla fall, jag har en tjej som blir 4 om en månad och syrran har en 9-åring och en 7-åring. Och det är rosa och glitter och hello kitty och prinsessor för hela slanten. Syrrans flickor skulle aldrig ta på sig unisex-kläder, oberoende av pris. Hon har helt fått sluta handla sånt åt dom, det går bara inte,
  • iolanthe
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:08:05 följande:
    Men ni. seriöst nu. Hur ska jag göra med den lilla trippen? Funderat lite fram och tillbaka, och egentligen vill jag inte ta med dom andra barnen. vad tycker ni? Funderar isåfall på att åka när dom andra barnen är här, så kan dom hitta på nått med sin pappa kanske.
    Nej, jag tycker inte du behöver ta med dom. Du åker med ditt barn till din mamma, finns ingen orsak att ta med dom om du inte gärna vill förstås. Dom äldre har förhoppningsvis en egen mormor att åka till.
  • iolanthe
    Anonym skrev 2010-07-24 17:41:26 följande:
    Jag gör inget för att förhindra! Vill de inte ha med barnen på bröllopet och festen så behöver de inte. De valde att gifta sig på min helg med barnen, deras bekymmer. Samma med dopet! Pappan och nya frun nekade dem att vara där första veckorna. Jag var ärlig och talade om att pappa och hans fru inte ville att de skulle komma.
    Varför gör du ditt bästa för att förstöra era barns relation med sin pappa?
  • iolanthe
    Anonym skrev 2010-07-25 00:27:25 följande:
    Jag?  Det är han som utesluter dem!
    Han  ville ha sina barn närvarande vid vigseln och vid deras syskons dop och du nekade. Hur får du det till att han utesluter dom?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...