• PetraD

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

jag vet inte riktigt vad jag tycker i denna fråga (har läst alla ts svar/inlägg), men jag lutar mer åt att hålla med att ts "har rätt"
    tycker absolut inte att det är ts sak att köpa likadana kläder till styvbarnen som till sitt egna, men visst att kanske kan köpa något extra till de någon gång också. fast är biomamman och farmodern inte nöjd med de två äldre barnens kläder så får de väl köpa själva eller prata med barnens pappa och be han köpa de kläderna också... men vad spelar för roll om barnen är nöjda med de kläder de har/får...

• PetraD

glömde säga det också att jag tycker ju att det är huvudsaken att ts & hennes man/sambo (kommer ej ihåg om ni är gifta) är överens om hur de ska dela upp det & det tycker jag ju att de verkar vara. är de inte överens är ju en helt annan sak...
    sen förstår jag också att barnens pappa vill göra så mycket som möjligt med barnen den tiden de är där, han har ju ändå dem bara halva deras tid...
    sen vore ju inte heller så smart efter vad jag läst ts inlägg om hon skulle köra hans barn eftersom det blir en lång omväg och de ändå knappt skulle tjäna någon tid på det. när barnens pappa ändå kör den vägen

• PetraD
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 00:42:06 följande:
    Barnen är nöjda. Någon frågade om jag inte kunde köpa dem något snyggt plagg när dom fyller år, men dom önskar sig inte kläder, dom vill ha roliga leksaker eller äventyr då. Vlket jag ger dom. Men tydligen är inte det heller rätt...
    är ju det viktigaste att barnen är nöjda, är ju deras välmående & vad jag kan läsa mig till så mår de ju inte speciellt dåligt
    nej, det där känner jag igen från mina barn "inga kläder i födelsedagspresent", inte det första de önskar sig precis. men visst får mina en del ibland ändå... men man köper ju det man tror barnen glädjs mest åt. inte det man själv eller andra vill... man försöker ju rätta sig efter barnens önskningar
  • PetraD

många verkar tycka att det är en helt annan standard att ha dyrare kläder... viktigaste är väl att man har kläder som är hela och rena. inte var de är köpta eller hur mycket de kostar.
    sen förstår jag inte som i ett inlägg jag läste (s91tror jag det var) att något av de äldre barnen kanske visar känslorna av att vara ledsen över att inteha lika fina kläder som ts biologiska barn. men vem säger att det är finare att ha dyrare märkeskläder. tror inte barn gillar kläder efter vilket märke det är. mina barn gillar iallafall kläder efter hur de ser ut, oavsett märke eller pris

• PetraD
    PetraDeliu skrev 2010-07-21 22:45:28 följande:
    många verkar tycka att det är en helt annan standard att ha dyrare kläder... viktigaste är väl att man har kläder som är hela och rena. inte var de är köpta eller hur mycket de kostar.
    sen förstår jag inte som i ett inlägg jag läste (s91tror jag det var) att något av de äldre barnen kanske visar känslorna av att vara ledsen över att inteha lika fina kläder som ts biologiska barn. men vem säger att det är finare att ha dyrare märkeskläder. tror inte barn gillar kläder efter vilket märke det är. mina barn gillar iallafall kläder efter hur de ser ut, oavsett märke eller pris
    glömde lite ang standard... där är väl det viktiga mer att de har samma förutsättningar tex med säng så inte någon ligger på en tunn madrass direkt på golvet och någon av de andra har en "supersäng" att alla får bra hälsosam mat.... ang kläder är väl mer standarden att alla ska vara hela och rena och inte behöva frysa på vintern
  • PetraD
    Vanilj L skrev 2010-07-21 23:11:32 följande:
    Nej barnen vet inte vad märkes kläder är föräns som tex TS involverar det i barnens liv. Men  det är ju upp till henne. Men i denna tråd handlar det nog inte bara om kläder vad många med mig förstått.
    men hon måste ju få köpa det till sin dotter om hon vill det... barnen kommer ju se det förr eller senare,, skolkompisar eller bara de går förbi en affär....
    jag tror att det från början bara handlat om kläder men spårat ur och kommit in på annat
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...