Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Tack, tack, tack TS för att du startade denna tråd! Jag kommer inte ihåg då jag har läst nåt roligare. Har skrattat så tårarna rinner...Det är helt otroligt hur folk kan vinkla allt från hur de vill se på saken istället för att läsa vad det egentligen står.
T.ex. varför i fridens namn skulle du köra hans barn till förskolan?? Det är ju så dumt att jag har lust att slänga datorn i väggen när folk gång på gång ignorerar det faktum att pappan kör förbi bonusarnas dagis på väg på jobb och att det skulle innebära en timme extra väntande för dig och ert gemensamma barn. Ingen j*vel hade ens tänkt tanken om alla tre barn vore gemensamma, men då det är frågan om bonusbarn så blir det ju automatiskt så att du är en häxa som borde brännas på bål.
Eller de som citerar dig, men raderar halva texten så det ser ut som om du skrivit ett inlägg med en helt annan mening/innebörd än vad du egentligen gjort. Och så är de så dumma att de själva tror att du menat det som de "manipulerat" fram!
Och svenska skolan kan inte vara bra då hälften inte förstår vad de läser. Eller så är jag blind. För jag har inte hittat någonstans där du skriver att bonusarna är utan kläder. Men likväl skriver folk att du är försörjningsskyldig. Men pappan försörjer ju dem så vad f*n är problemet? Och att föreslå att dra in soc... För att du har ett intresse av att lägga (DINA!) pengar på märkeskläder och pappan köper kläder på H&M... Jag lovar det föll en tår då jag läste det, så kul var det! Och att det dessutom ignoreras då du skriver att pappan säkert kommer att köpa märkeskläder när/om barnen själva kommer med sådana önskemål... Nä jag borde sluta läsa på FL för det ger mig högt blodtryck!
Hoppas du orkar kämpa och svara på flera inlägg för detta har blivit min kvällsunderhållning efter att jag nattat lillan
Btw, är själv styvmamma och både jag och min man delar din syn på detta. Så om du är Askungens styvmor, som endel skrivit, så är jag väl Snövits