Inlägg från: Anonym (Eh...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh...)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 15:47:48 följande:
    Har du tänkt steget längre?

Vi säger att du och sambon skiljer er. Är det ok att hans nya kärlek gör så stor skillnad mellan din älskade dotter och deras nya lilla "kärleksbarn"? ÄR de ok att den nya stepmom läser och nattar deras lilla gemensamma favvofis och sen bara väääääääägarar stoppa om din kråka. Är det helt ok?
    Är väl helt ok att mamman nattar det ena barnet och pappan det andra? Eller tycker du att kvinnor har ensamrätt på allt nattande? Skulle det inte vara jobbigare om pappans nya flickvän sparkade ut pappan och krävde att få vara den som nattar? Ibland kan det ju till och med vara flera nya flickvänner...
  • Anonym (Eh...)

Vad det gäller kläderna... hur hade ni tyckt att familjen skulle hanterat det så förfärliga situationen med olika kläder om det nu hade varit biomamman som köpt märkeskläder till sina barn? Men bonusmamman inte haft råd eller tyckt det vara värt det?  Skulle farmor till alla barnen då tyckt att biomamman även skulle handla till det nya barnet?

Många biomammor vill faktiskt inte heller att bonusmamman ska ta mammarollen, fixa kläder eller bli kallad mamma.  

• Anonym (Eh...)
    saxon skrev 2010-07-22 22:32:02 följande:
    Har man inte råd så har man inte råd. Det viktiga är väl ändå att en familj behandlar alla sina barn lika, oavsett om man köper dyra eller billiga kläder. Och jag ser en styvfamilj som en familj, dvs bonusbarnen tillhör familjen och borde behandlas på samma sätt som den gemensamma dottern.
    Så att det blir synd om barnen utan märkeskläder i skolan gäller bara bonusbarn?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...