Inlägg från: Anonym (GE ER..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GE ER..)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

TS, Säger det än en gång. Klart att det inte är din uppgift att betala dom andra barnens kläder. Det har man ju inte råd med och är heller inte din plikt. Det är ju mamman och pappan till barnen som ska stå för det.

• Anonym (GE ER..)
    Anonym (Miljömamman) skrev 2010-07-20 22:59:33 följande:
    Har man gemensam ekonomi så ingår ju även hans barn i den ekonomin, det är ju självklart! 
    Ja man det beror på hur den gemensamma ekonomin ser ut. Man kan ha gemensamma räkningar och till mat och så vidare. Och om hon använder resten av sina pengar som hon tjänat ihop så får hon väl använda det till vad hon vill.. och inte behöva lägga det på barn som inte är hennes. Pappan köper ju kläder till barnen så vad är problemet.
  • Anonym (GE ER..)
    Anonym (Miljömamman) skrev 2010-07-20 23:17:14 följande:
    Ja men i den gemensamma potten av pengar så ingår ju hans barn!
    Jag är själv sambo med ett gemensamt barn och ett sedan tidigare och alla räkningar betalas med den gemensamma kassan, både tex det gemensamma barnets resor, ridläger eller kläder och särkullsbarnets. Om vi gör någon aktivitet skulle det ju inte fungera att jag som mamma som tjänar mindre skulle betala hela kostnaden för mitt särkullbarn och hälften av biljetten för det gemensamma barnet.
    Men snälla du.. Alla har väl delat upp sin ekonomi olika.. Och en del har så kallade "egna" pengar som man får behålla och göra vad fasen man vill för. Och då har man redan lagt pengar till mat konto.. Räkningar och övriga utgifter.. Så har pappan 2 barn sen innan så kan ju han och mamman till barnen lägga pengar som till kläder till barnen. Jag lever också med en man som har barn sen ínnan. Inga problem där inte.  Bara det att vill jag bekosta lite extra på mitt barn så får väl jag göra det med mina i hop tjänade pengar. Jag kanske inte har råd att köpa allt till mitt styv barn utan det gör mamman till man sambos barn så gärna. Så därför håller jag med TS-
  • Anonym (GE ER..)
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 17:09:09 följande:
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 16:36:41 följande:
    En del tar bara halva paketet,, säger att de tycker om bonusarna och det räcker så tack.
    varför måste man vara nån slags barnälskande övermänniska bara för att man råkar träffa en man med barn sen tidigare?
    det är inte styvmammans fel att det gick åt skogen med den förra familjen och att barnen inte får växa upp i kärnfamilj, det är bioföräldrarna som står ansvariga för den biten.
    pinsam diskussion, hur kan man inte bara ta att alla har kommit fram till olika lösningar. och vad är det för larv att man måste älska sina bonusbarn, vad lever ni i för underlig värld, man kan inte älska nån per automatik, särskilt inte bara för att de är barn. till skillnad från vad vissa verkar tro finns det inte förprogrammerat hos kvinnor att villkorslöst älska alla barn. det räcker gott och väl att tycka om. eller snarare att acceptera, respektera och vara allmänt trevlig.
    Tummen upp.. Bra sagt.
  • Anonym (GE ER..)
    Anonym skrev 2010-07-22 16:09:08 följande:
    Du är för fan med inte klok kvinna.
    Förstår att du är anonym. Du skäms nog för ditt sätt att behandla andras barn!
    Dim sambo borde dumpa dig i soptunnan!
    Nej du borde försvinna från denna sidan.. Mamman gör det som är rätt. Försörjer sitt barn och hennes sambo och exet (biomamman) tar hand om dom andra barnens inköp av kläder, för det är ju dom som har barn ihop.

Skulle du ha råd att lägga flera tusen extra på barn som någon annan egentligen ska bekosta.

Varför skulle hon ?? Lägga pengar på dom andra barnens kläder alltså. PAPPAN bryr sig ju inte och tycker att det är bra som det är. Det är ju bara biomamman och farmorn som stör sig.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...