Inlägg från: Anonym (En snäll mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En snäll mamma)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Esther M skrev 2010-07-20 08:08:20 följande:
    Varför kan inte hennes man klara av det själv? Han handlar kläder till sina egna barn, och får väl lära sig av sina misstag eller fråga i affären?
    Och hur tror du barnen känner sig när de ser vilken skillnad det görs på dem och deras halvsyster, som deras pappa också är pappa till. HON får jättefina, svindyra märkeskläder, DE får gå i billiga kläder som inte alls är lika fina, HON får vara kvar hemma längre på morgnarna, DE måste upp tidigt för att hinna till dagis. Sen funderar jag på allt det här pratet om jämställdhet, att bonusmamman inte ska behöva ta något ansvar för sina bonusbarn per automatik bara för att hon är kvinna, har det slagit någon av er som gapar så om det, att mer åtminstone BORDE handla om BARNENS väl och ve och deras mående?? Det är inte speciellt kul att leva med en styvmamma som inte bryr sig för fem öre, medan det görs en jäkla affär av styvmammans egna ungar och de barn hon ev har gemensamt med sin nya. Det handlar om att BRY SIG om alla barn i en familj, sen om de är bio- eller bonusbarn borde faktiskt vara ointressant, för alla barn är lika mycket värda. Iallafall för mig. Betraktar du mig som någon sorts relik från 50-talet för att jag tycker så, ja, då får jag bjuda på det då.
    Esther M skrev 2010-07-20 08:45:03 följande:
    Borde allas liv handla om alla barns väl och ve? Då tycker jag att det är ditt ansvar att se till att ts mans barn får  märkeskläder. Hur svårt är det för dig att bara shoppa lite och skicka till dem?

Ts man och barnens mamma tar hand om dem och ser till deras väl och ve. Ts och hennes man tar hand om det gemensamma barnet. Hur får du det till ett problem?
    Nu menar jag barn som man bor med under en stor del av sitt liv, trodde alla fattade det. Jag får det till ett problem därför att jag tycker ts, barnens styvmamma, inte behandlar dem rättvist gentemot sitt eget barn, när hon vräker svindyra märkeskläder över sin egen unge, nattar henne, kör henne till dagis samtidigt som hon fullständigt skiter i sina styvbarn. Men det är ju helt ok för dig att göra det har jag förstått. Jag undrar även hur det är om pappan är borta en kväll när hans döttrar är där, får de natta sig själva då?? För det är ju inte ts ansvar att se till att de kommer i säng, det är ju inte hennes ungar..
    Pregga skrev 2010-07-20 17:17:52 följande:
    Men jisses, skulle barnen fara illa så skulle jag helt hålla med dig, men barnen verkar ju fullt nöjda, det är ju bio mamman å farmor som gnäller.
    ja, de har reagerat på att pappan behandlar sina barn orättvist, och det tycker jag inte alls är konstigt. Å andra sidan undrar jag fortfarande om det bara är ts som betalar dotterns märkeskläder, hon skriver ju hela tiden MINA pengar och dessutom MIN dotter. Trodde det var DERAS dotter men jag kanske har missuppfattat.
    Solkysst skrev 2010-07-20 18:18:01 följande:
    Men den här vill inte vara mamma, hon vill bara vara styv.
    Japp, den elaka styvmodern. Tycker jag många är i den här tråden f ö.
    Esther M skrev 2010-07-22 17:36:36 följande:
    jag lever inte med barnen heller. de hälsar på hos sin pappa, som jag bor ed. vi gillar inte samma sorts mat, så vi äter inte alltid samma sak även om vi äter tillsammans.

att "man" brukar laga en middag betyder ju inte att någon måste göra det om de inte vill. eller tycker du att det blir bättre om vi tvingar barnen att äta sådan mat de inte gillar?

är du verkligen så inskränkt att du ifrågasätter att vi inte alltid lagar en middag som alla måste äta även om de inte gillar den?

nej, jag städar inte hos grannen, eftersom det inte är mitt jobb. att ta hand om andras barn är inte heller mitt jobb.
    "Hälsar på hos sin pappa"..HERREGUD, du betraktar alltså din sambos barn som några sorts gäster hos er?? Det är deras pappas hem, alltså deras hem också, vad fan du än tycker om det. Fy fan vilken totalt känslolös människa du verkar vara. Du verkar ju avsky barn, bara en nyfiken fråga, om du är ute och ser ett barn som ramlar och slår sig rejält, vad gör du då? Hjälper barnet eller skiter du i det också, det är ju inte ditt barn och du gör ju bara vad du behagar.
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 18:00:05 följande:
    de är ju inte hennes jobb....får man inte betalt får ungen ligga hehe
    Ja men eller hur, tänkte ju inte på det..haha!!
    Esther M skrev 2010-07-22 18:04:04 följande:
    Min sambos barn är gäster hos oss. Det är mitt och deras pappas hem, där de hälsar på ibland.

Jag avskyr inte alls barn. Jag gillar dem.

Om jag ser ett barn ramla, så hjälper jag barnet. Om jag ser en gammal farbror ramla så hjälper jag honom också. Men jag nattar honom inte.
    stackars barn som ska vara gäster hemma hos sin egen pappa. Otroligt att det finns så känslokalla människor som du. Vet din sambo om att du betraktar hans barn som gäster hemma hos er? Om han vet det och tycker det är ok, måste han vara rikstoffeln nr 1 som går med på något sånt.
    Esther M skrev 2010-07-22 18:42:19 följande:
    Inte för att det överhuvudtaget hör till saken, eller är relevant, så brukar min sambo åka och spendera tid med barnen där de bor ungefär hälften av gångerna han träffar dem. Det passar oss båda utmärkt. Barnen är gäster här, och det kan min man knappt undgå att känna till (och att jag tycker det) eftersom vi måste hämta madrasser och möblera om i köket så att barnen får plats. Vi bor i en tvåa och han har tre barn i olika åldrar.

Barnen bor alltså inte här, de kommer på besök. Det gör inte min sambo till en toffel. Han vet vem han har valt att leva med och han vet att jag inte är beredd att bo tillsammans med barnen heller. Om det skulle vara aktuellt skulle vi bli särbos.

Nu tycker jag att det har varit tillräckligt med OT om mig. Återgå till ts.
    Så ni tänkte aldrig på att det skulle vara barnens hem också? Jag menar, deras pappa bor ju där, då är det ju deras hem också. Helt sanslöst att bara bo i en tvåa när han har tre barn. Återigen, stackars barn. Jo, han är en toffel som inte står upp för sina barn.
    Esther M skrev 2010-07-22 19:07:39 följande:
    Jag tycker att det som är mest patetiskt och löjligt i den hår tråden, faktiskt på hela FL, är överdramatiserande människor som gärna vill se allt som fruktansvärda problem.

Den här tråden handlar om att ts är irriterad på att hennes svärmor ställer orimliga krav på henne som styvmamma.

Fullständiga galningar har försökt få det till att ts borde bli anmält till sociala myndigheter, att hennes sambo borde pröva sin rätt till mer av hennes tid och pengar till omvårdnad av barn som r hans biologisk och juridiska avkommor.

Varken ts eller hennes familj tycker att situationen är problematisk överhuvudtaget, men en stor del av inläggen här kastar sig över en normal familj som om de misshandlade barnen och varandra.

Ni som anser er ha rätt att döma andras val av rutiner i sina familjer, och som tycker er veta bättre än ts själv hur hon och hennes man ska leva sina liv, borde åka tillbaka till 1800-talet. ta lite luktsalt och för helvete lugna er.

Acceptera att alla inte tycker som ni, lever som ni, tänker som ni eller behöver meningslös dramatik som ni.
    Japp, och finns även fullständiga galningar som inte bryr sig ett skvatt om sina styvbarn och som betraktar dem som gäster när de är hemma hos sin pappa.
    Esther M skrev 2010-07-22 20:55:18 följande:
    på vilket sätt är det galet att tycka att personer som tillfälligt vistas i ens hem är gäster? och vad är det som säger att man som utomstående måste bry sig om styvbarn, bara för att de är barn?
    Men fattar du inte att det borde vara deras hem också, eftersom deras pappa bor där?? Hur fan tror du barnen känner sig när de blir betraktade som gäster när de kommer för att träffa sin pappa?? Men, visst det skiter ju du i ja, för du behöver ju inte bry dig om dem, de är ju inte dina..ja, du måste och måste bry sig om styvbarn, klart ingen kan bli tvingad till det, men har man något innanför pannbenet så gör man ju det för barnens skull. För att de ska känna sig välkomna och önskade även om deras pappa råkar bo ihop med någon som inte tycker om barn. Men du skiter väl i det också, det är ju bara barn..som du inte behöver bry dig om.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...