• lol0809

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

du träffade en man med BARN som han hade INNAN dig, sluta va så egoistisk, accepterade du honom så accepterade du hans barn med, ja har en granne som är lika patetisk, varför ha hat mot barnen????? va fan har barnen gjort dig? bitter för att han fått sina fina flickor med en annan kvinna?? sluta fjanta å ta till dig barnen. stackars barn säger ja bara

Äntligen gravid igen hoppas bebis stannar
  • lol0809

tex om bio mamman dog och ni hade fullt ansvar för flickorna skulle du då skita i dem lika mkt då?för det låter så på dig.

• lol0809
    Esther M skrev 2010-07-20 09:45:10 följande:
    du har missuppfattat ts. läs trådstarten, där finns svaret på alla dina frågor redan.
    nej ja har förstått ts tycker ändå det e patetiskt
  • lol0809
    Hoppfull mamma skrev 2010-07-20 09:45:19 följande:
    Jag blir ledsen av den här tråden. Jag är bonusmamma åt en 7-åring. Jag har två egna barn med min make. Jag gör ingen skillnad på hans och mina barn. Det är VÅRA barn, allihopa. Jag betalar kläder åt alla, jag shoppar åt alla. Vi delar lika gällande nattning och aktiviteter med barnen. Den som har mest tid/bäst möjlighet hämtar och lämnar på skola och dagis. För mig är det en självklarthet. Man är EN familj.
    vad underbart att det finns såna kvinnor som du. *tummen upp*
  • lol0809

Esther M: precis som Hoppfullmamma skriver är precis så jag tycker det ska vara när man träffar en man som redan har barn, man ska vara EN familj och inte va så bitter

• lol0809
    Esther M skrev 2010-07-20 09:48:59 följande:
    allt i ditt inlägg tyder på du har missförstått.
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:43:19 följande:
    du träffade en man med BARN som han hade INNAN dig, sluta va så egoistisk, accepterade du honom så accepterade du hans barn med, ja har en granne som är lika patetisk, varför ha hat mot barnen????? va fan har barnen gjort dig? bitter för att han fått sina fina flickor med en annan kvinna?? sluta fjanta å ta till dig barnen. stackars barn säger ja bara
    1. ts har aldrig skrivit att hon "har hat mot barnen"
    2. ts har aldrig skrivit eller antytt att barnen har gjort något fel
    man kan ju läsa mellan raderna.

allt e ju varför ska jag, jag vill inte, mitt barn, hans barn blablabla

låter inte det som agg??
  • lol0809
    Esther M skrev 2010-07-20 09:50:53 följande:
    Jag tycker att det är du som låter både arg och bitter.

Att du tycker att bonusfamiljer ska se ut på ett sätt betyder inte att alla måste tycka likadant. Familjer kan se ut på olika sätt och fungera perfekt för de som ska leva i dem.
    alla har vi våra åsikter, jag är verkligen inte arg eller bitter bara IRRITERAD på att barn ska behöva lida för att deras föräldrar gjort ett val att inte leva ihop. jag tycker inte att barnen ska bli drabbade jämt för det verkar oftast vara så i dessa familjer.
  • lol0809
    Esther M skrev 2010-07-20 09:52:06 följande:
    Nej. Det låter som att ts kan skilja mellan det som är hennes ansvar och det som är hennes sambos.
    ja det e ju din åsikt, inte min
  • lol0809
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-20 09:54:23 följande:
    Och hur känner du inför bio-pappans och bio-mammans ansvar och agerande i den här situationen?

Inget i TS berättelser, tyder för övrigt på att barnen lider...
    jag tycker inte att bio mamman kan kräva nått av styv mamamn men jag tycker däremot att styvmamman kan visa lite intresse för barnen, hon kan ju ta från PAPPANS pengar ist för SINA pengar och handla lite åt flickorna, flickorna skulle sökert bli glada och det enda ts offrar e ju lite av sin tid som hon ger till flickorna.

jo jag tycker ts låter ego, varför kan inte hon natta hans barn? spendera tid med hans barn? i min värd låter det helt vrängt. ja tycker att träffar man en man/kvinna med barn sedan innan så får man helt enkelt acceptera det och även ge lite för dem med. det e för sjutton ts barns systrar.
  • lol0809
    Virriga Vera skrev 2010-07-20 09:54:46 följande:
    Det är nog det som är problemet med så många här. Sluta läs så mycket mellan raderna och läs raderna istället.
    jag väljer väl hur jag vill läsa? detta e ett diskussionsforum.
  • lol0809

nej nu ska jag fortsätta denna soliga dag emd att vara med mina underbara barn. ha en trevlig dag allihopa

• lol0809

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...