• clarissan

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Förstår inte att folk blir så upprörda när du klart o tydligt skriver att du gillar barnen och gör saker med dem.
    De har ju två föräldrar som uppenbarligen älskar och tar hand om dem på ett "föräldrasätt".
    Sedan är det väl också självklart att du inte ska ta av dina pengar och shoppa kläder åt hans barn. Givetvis kan man köpa presenter och så men du ska ju inte lägga pengar på att köpa en garderob till dem.
    Din sambo får väl klargöra för sin mamma att det är du som är intresserad av kläder och inte han och att du inte shoppar till alla 3 barn. Svårare kan det ju inte va?

Du har ju valt din sambo, inte hans barn. Han ska väl va glad att du gillar och accepterar dem. Men du har ju aldirg valt att vara 3-barnsmamma så därför ska du ju inte vara en...

Stå på dig! :)

• clarissan
    Anonym (själv styvbarn) skrev 2010-07-22 21:32:26 följande:
    Usch... slutar läsa nu, får bara så hemskt ont i magen.

Det är BARN vi diskuterar, små människor som inte själva ansvarar för sina liv och därmed har svårt att påverka, det är VÅRT (allas, även styvföräldrar, vuxna människor i deras omgivning!) jobb att göra det åt dom så att de i sin tur utvecklas till sunda och harmoniska vuxna.

Jag lider med de barn som tvingas leva på det sätt TS och andra utsätter dom för. Vilket, ska tilläggas, inte enbart är deras fel utan även bioföräldern som också borde ta sig en tankeställare. Vilket de så småningom kanske gör, förhoppningsvis innan det är för sent...
    Vad hade du gjort då som är så mkt bättre? Förstår inte vari du ser att barnen far illa?
  • clarissan
    saxon skrev 2010-07-23 09:57:17 följande:
    Hon bör väl ha en anledning att vara intresserad av två bonusbarn. De ingår ju i hennes familj. Det handlar inte om enbart klädinköp, utan om en inställning till barnen generellt. Hon ser på barnen som om det vore vilka ungar på gatan som helst. Men visst, ingen kan tvinga henne till att visa intresse, det är sant. Synd om barnen bara, för jag har svårt att tro att de inte skulle känna av det.
    Hon skriver ju klart och tydligt att hon gillar dem och gör saker med dem, hon vill bara inte handla kläder åt dem?
    Vad är problemet....
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...