Esther M skrev 2010-07-22 17:36:36 följande:
jag lever inte med barnen heller. de hälsar på hos sin pappa, som jag bor ed. vi gillar inte samma sorts mat, så vi äter inte alltid samma sak även om vi äter tillsammans.
att "man" brukar laga en middag betyder ju inte att någon måste göra det om de inte vill. eller tycker du att det blir bättre om vi tvingar barnen att äta sådan mat de inte gillar?
är du verkligen så inskränkt att du ifrågasätter att vi inte alltid lagar en middag som alla måste äta även om de inte gillar den?
nej, jag städar inte hos grannen, eftersom det inte är mitt jobb. att ta hand om andras barn är inte heller mitt jobb.
"Hälsar på hos sin pappa"..HERREGUD, du betraktar alltså din sambos barn som några sorts gäster hos er?? Det är deras pappas hem, alltså deras hem också, vad fan du än tycker om det. Fy fan vilken totalt känslolös människa du verkar vara. Du verkar ju avsky barn, bara en nyfiken fråga, om du är ute och ser ett barn som ramlar och slår sig rejält, vad gör du då? Hjälper barnet eller skiter du i det också, det är ju inte ditt barn och du gör ju bara vad du behagar.