Inlägg från: Anonym (Håller med Ts!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håller med Ts!)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag är på din sida! Jag har valt en man med ett barn sen tidigare och allt vad det innebär, vi har inga gemensamma barn ännu men tyvärr ligger det inte i mitt intresse heller att natta bonus, man säger godnatt men vill bonus läsa en godnatt-bok får pappa göra det.
    Jag är inte bonusmamma, jag är en extra vuxen i barnets liv, därmed har inte jag samma skyldigheter som en biologisk föälder har för sitt barn.
    Självklart ska man respektera barnet, lyssna till deras behov och ge dem kärlek som en extra vuxen, inte som en mamma. En biologisk mammas kärlek till ett barn kan man aldrig lägga över på pappans partner.
    En mammas kärlek till sitt barn kan ngn annan människa aldrig komma emellan, hon har skyldigheter, medans jag har valmöjligheter.
    I vårt samhälle finns inga speciella regler för hur en familj ska leva, vissa har mamma & pappa, vissa har 2 mammor och inga pappor, en del har 2 bonusföräldrar och 2 biologiska föräldrar.
    Tyvärr är det så att även jag skulle inte lägga ngn större förmögenhet på bonus klädgarderob.
    Vill jag köpa ngt så gör jag det, men ingen bör höja på ögonbrynen om man inte gör det.
    Barnbidraget utgår till de biologiska föäldrarna och som bonusförälder ser man inte skymten av dessa pengar, vill jag köpa en klänning/byxor av lite dyrare märke till mig själv eller mitt barn så gör jag de, tycker omgivningen att detta är fel får det stå för dem, avundsjuka har aldrig varit en attraktiv egenskap!

Anonym skrev 2010-07-22 23:08:23 följande:
    jag har inte läst andra svar, men jag som pappa skulle bli ledsen, jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som behandlar mina barn så, hade jag inte haft pengar till styvbarnens kläder (vilket du inte behöver) så hade jag iallafall handlat kläder till dem om jag fått pengar av pappan och självklart hade jag lämnat hämtat hans barn med..jag hade inte haft hjärta till att inte hämta min älskades barn när jag vet hur mcket han älskar sina barn..men de är jag alla är olika
    "Så hade jag iaf handlat kläder till dem om jag fått pengar av pappan", tror att ALLA skulle handlat kläder till sina bonusar med glädje om pengarna till kläderna kom från pappan! Det är inte de tråden handlar om, det handlar om att ta pengar ur egen ficka, egna ihoptjänade pengar och lägga på kläder som de biologiska föräldrarna borde göra. I detta fall har familjen ett gemensamt barn och 2 bonusar, i en "vanlig" familj delar man på vissa saker, i den här familjen verkar man ha gjort så att bonusmamma tar gemensamt barn till dagis & pappa tar bonusarna, alltså delar man lika på lämna/hämta.
    saxon skrev 2010-07-22 23:27:13 följande:
    Nej, pappan har visst pengar till barnens kläder, det handlar om att ts inte orkar köpa kläder till de två bonusarna trots att hon redan är ute på stan och shoppar till sitt eget barn och befinner sig i affären.
    Men varför ska Ts springa omkring och handla kläder till barn som inte är hennes? Det finns en pappa och en mamma till det, sen att pappan är totalt ointresserad av kläder är en annan femma! Pappan har väl aldrig heller uttryckt sitt missnöje över Ts inköp utan just biomamman och svärmor. Är du bonusmamma och läst tråden?
    Alla bonusfamiljer gör väl som de har balanserat upp det, är folk missnöjda över andras liv bör man se över ens eget. Livet går ut på mer än att sitta och kritisera hurvida en bonusmamma köper POP-overaller eller inte.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...