• mrsSoffi

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag tycker du gör HELT RÄTT ts!! Om du vill lägga dina pengar på märkeskläder till ditt barn - då gör du det. Tycker din sambos ex att hennes egna barn har fula kläder, som hon själv har köpt (eller pappan) - GÖR NÅT ÅT DET DÅ, men skyll fan inte på exets nya kvinna. Herregud. Gör hon samma sak när barnets kompisar kommer i märkeskläder? Då borde hon väl tycka att kompisarnas föräldrar kan köpa märkeskläder även till hennes barn...är inte det samma sak?

• mrsSoffi
    Lidingöbo skrev 2010-07-21 12:41:13 följande:
    Otroligt inressant trådstart!

Jag brukar inte skriva så ofta på familjeliv men läser gör jag. Det här fångade mitt intresse så pass att jag skulle vilja skriva lite tankar jag kring det.

Först och främst anser jag inte att Trådstartaren är en elak styvmor på askungevis.

Jag tror att bara att lägga upp en sådan här tråd och vilja diskutera kring det bevisar hur hon bryr sig och bolla med tanken om hur mycket ska en styvförälder engagera sig ekonomiskt när det gäller styvbarn.. särskilt om inte partnern som är bioförälder är inte engagerad i att betala för hans barn från ett tidigare förhållande?

Jag tänker så här:

Mår barnen dåligt av det?

Varför tar inte biopappan ansvar för sina barn och ser till att köpa dessa barn?

Skulle vi ha en sån här diskussion om det hade handlat om en styvpappa som inte lade ner lika mycket pengar på kläder när biomamman inte tycker att det är viktigt med dyra kläder utan köper på HM?

Varför ska styvmamman ses ner på för att hon väljer det hon tycker är det bästa för hennes biologiska barn?

Varför ska farmodern och biomamman blanda in styvmamman i det här?

Kommer man genom det här skapa avundsjuka och bitterhet i framtiden?

Om nu biopappan inte är intresserad av att köpa dyra kläder varför ska styvmodern göra det med sina egna pengar?

Varför ska man behöva försaka?

Alla tänker inte likadant och borde inte bli tvingade till det. Man är inte sämre människa för det.

Den som ska ställas till svars är PAPPAN. Ingen annan. Han väljer vad han anser är viktigt och delar han inte samma uppfattning kan man inte göra något åt det.
    AMEN! Huvudet på spiken!
  • mrsSoffi
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 19:30:53 följande:
    undra hur gammal du är
    Läs tråden så får du svar
  • mrsSoffi
    saxon skrev 2010-07-22 22:58:34 följande:
    Var har jag påstått att det är synd om barn utan märkeskläder??? Det som jag inte gillar är när barnen inom en familj behandlas olika (ett av barnen får nya fina kläder, de andra två får inga alls). Vad har det med skolan att göra?? 
    Var får du ifrån att de andra två barnen inte får några nya kläder?
  • mrsSoffi
    Missisbit skrev 2010-07-22 23:15:43 följande:
    Förstår inte varför folk har så lätt att dömma utan att se verkligheten..
    Innan ni skriver något så försök åtminstone att läsa lite av det som
    skrevs i tråden...

Vill forsätta ge mitt stöd till TS för hon är en bra styvmamma
    oavsett alla otrevliga komentarer! 
    Håller PRECIS med dig!! Har följt tråden ett tag nu och läst det mesta som skrivits.
    Men ständigt kommer det nya anonyma kommentarer om saker som upprepats gång på gång på gång. 
    Skumma för 17 igenom åtminstone TS inlägg innan man kommenterar med nåt anklagande inlägg.

Ger också mitt stöd till TS!!
  • mrsSoffi
    Anonym skrev 2010-07-22 23:08:23 följande:
    jag har inte läst andra svar, men jag som pappa skulle bli ledsen, jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som behandlar mina barn så, hade jag inte haft pengar till styvbarnens kläder (vilket du inte behöver) så hade jag iallafall handlat kläder till dem om jag fått pengar av pappan och självklart hade jag lämnat hämtat hans barn med..jag hade inte haft hjärta till att inte hämta min älskades barn när jag vet hur mcket han älskar sina barn..men de är jag alla är olika
    Om du läser tråden så får du svar på dagis-frågan
  • mrsSoffi
    Missisbit skrev 2010-07-22 23:30:25 följande:
    TackSkrattande

Gillar att diskutera här på FL men det är så att folk komenterar
    innan dem hinner läsa/eller få all fakta innan man kan ge sin åsikt...
    det är fan lättare att vara kritisk än rättvis! 
    Ja det är helt klart. Kritisera andra går bra, men se sina egna brister...njaa
  • mrsSoffi
    saxon skrev 2010-07-22 23:23:27 följande:
    Okej, men han verkade behöva hjälp med inköpen, vilket du inte orkar ge honom eftersom du bara bryr dig om att ditt eget barn ska ha fina kläder.
    Han har inte bett om hjälp. Han behöver ingen hjälp, pappan är nöjd med sina inköp. Det är exet och farmor som är missnöjda...vilket framgår om du läser tråden.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...