Inlägg från: Anonym (fattig bonus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fattig bonus)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag har läst en del i tråden och har nu en fråga till alla personer som anser att bonusmamman skall betala ut pengar för sina bonusar pga rättvisa syskonen emellan:
    jag är en fattig bonusmamma, biommamman till mina bonusar tjänar dubbelt så mycket som jag tjänar.
    I fall jag skulle bli gravid och få ett barn med mina bonusarspappa, skulle jag kunna be biomamman att betala för kläder åt mitt barn så det blir rättvisst mellan syskonen? Varför inte TV-spel och lite annat också, liksom, lika mycket som hon betalar för sina barn....??????
    Vad säger ni?

• Anonym (fattig bonus)

I början av tråden var det väldigt många som snackade om märkeskläder och att det var självklart att TS skulle betala för skillnaden, sen har tråden tagit en annan vändning men jag har inte hunnit ställa min fråga vid rätt tidpunkt.
    Tror ändå att TS ska inte behöva bära allt ansvar på "orättvissan" som dessa barn får utstå. De har skilda föräldrar och det kommer nog inte att ändra sig. De kommer inte att få samma uppväxt som deras lilla syster. De kommer inte ens att få lära sig helt exakt samma värderingar.
    Tror frågan man borde ställa TS är:
    Mår dina bonusar bra?
    Om svaret är "ja" så skulle jag inte bli orolig för dom.
    Om svaret är "nej" då får man börja undra varför.
    (Jag skulle börja med att gissa att vissa vuxna människor i deras omgiåvning har börjat påpeka saker som är inte så farliga och börjat göra hönor utav fjädrar).

• Anonym (fattig bonus)

Antar:
    Hon är kanske sårad av sveken från svärmodern? HON har blivit ifrågasatt och vill veta vad hon bör tycka om situationen?

• Anonym (fattig bonus)
    Anonym (Mamma) skrev 2010-07-23 18:30:41 följande:
    Men i den här tråden ÄR det ju främst det materiella som ÄR den olika behandlingen av de tre syskonen?
    Ja just det!
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...