• Anonym (bm.)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag köper inte nya garderober till mina bonusar däremot kan jag välja när jag har lust att köpa nåt plagg till barnen för att jag själv vill men det e ju faktiskt inte min plikt utan mitt val.
    Att försörja sina barn ligger ju faktiskt på den biologiska föräldern o inte bonusföräldern för jag har valt att leva med pappan inte erbjudit mig att försörja hans barn dom har han ju faktiskt skaffat med nån annan som faktiskt e skyldig att försörja dem.
    Det betyder inte att jag inte bryr mig om dem men deras ekonomiska ansvar ligger inte hos mig.
    Jag accepterar o respekterar mina bonusar men dom har en mamma o en pappa som ska ta hand om dem o jag behöver bara va en extra ansvarsfull vuxen i deras liv.
    Jag menar ska mina bonusar ha tre vuxna som köper grejer till dom o min bio bara ha två?För mna bonusars mamma lär ju inte köpa nåt åt mitt barn.
    Jag tror mina bonusar får tillräckligt av sina föräldrar, jag menar mina bonusars mamma skulle ju inte ta av dom pengarna hon kan lägga på sina barn för att handla åt mitt när hon istället skulle kunna unna sina barn lite mer istället.
    Mina bonusar lider ju inte för det dom har ju två föräldrar som betalar för dom o det har mitt barn oxå så det e väl väldigt rättvist sen får ju varje förälder bestämma vad man vill köpa till sitt barn.

• Anonym (bm.)

Men snälla varför e alla så arga för att hon vill unna sitt barn?Det e ju faktiskt bonusarnas föräldrar som separerat o satt dom i den här sitsen inte bonusmamman.
    Jag tycker hon ska behandla barnen lika i hemmet men att pappan får ta huvudansvaret o självklart ska hon respektera o välkomna alla barnen lika mycket i familjen men hon har ingen skyldighet att köpa nya garderober till barnen.
    O varför ska hennes bonusar få kläder från tre vuxna när hennes bara får från två.
    Jag menar hon har en lön som hon handlar kläder till sitt barn för o bonusmamman har oxå en lön hon handlar till sina barn för sen har pappan en lön som han handlar till alla barn för det e väl mer än rättvist.
    Sen om hon vill handla dyrare kläder till sitt barn så e det väl hennes val, biomamman kan ju oxå göra det om hon vill o vill pappan handla billigt så gör han det.
    Skillnaden e ju bara att det yngsta barnets föräldrar bor i samma hem men dom har ju oxå skilda ekonomier precis som pappan har med sitt ex så om hon får köpa vad hon vill till sina barn så måste ju bonusmamman oxå få göra det till sitt.

Bonusbarnen får ju antagligen mer semesterresor än deras gemensamma o då kan man ju börja anmärka på det oxå.
    Tyvärr e det så att barn med separerade föräldrar inte kan leva som en kärnfamilj men det e ju inte bonusmammans fel.
    Man kan göra det bästa av situationen men jag förstår bonusmammor som ändå tycker att deras partners barn från tidigare förhållanden e till största delen deras ansvar o särskilt att försörja dem.
    Man har ju trots allt olika känslor för sina egna barn än andras annars känns det ju lite som att barn e utbytbara.

Om jag e ihop med en kille med barn sen innan ska jag då älska dom som mina egna o sen om vi gör slut o jag träffar en ny killle med barn sen innan så ska jag älska dom oxå som mina egna???? Så funkar det ju inte då kan man ju bara byta barn eller?Känns inte så schysst mot mitt barn faktiskt.
    Däremot så ska man ju bry sig om dem, respektera dem o behandla dem som en del av familjen.

Jag älskar iaf mitt barn mer än mina bonusar men det betyder inte att jag inte bryr mig om dem o behandlar dom som en del i familjen men ny garderob får deras pappa köpa o huvudansvaret för dom harn han.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...