Anonym skrev 2010-07-21 05:49:48 följande:
Tycker att du verkar vara alldeles för hård.
Ta hans pengar och hjälp till att handla snygga kläder till hans barn??
Jag vet inte vad jag ska säga men det verkar inte som att du ens gillar hans barn?
Tänk om ni skulle gå isär någon gång och du träffar en ny som du skaffar barn med, då hade du väl önskat att han inte gjorde för stor skillnad på barnen?
Det är ju självklart upp till dig men jag tycker iaf att när du handlar till ditt barn så kan du väl även handla till hans barn?
Precis, det är upp till oss. Om jag skulle träfffa någon ny skulle jag själv ta ansvar för mina barn.
Nikki81 skrev 2010-07-21 06:41:28 följande:
Jag maste erkanna att jag har valdigt svart for folk med din attityd. Hur kan markesklader ha en storre betydelse an familjerelationer. De positiva kommentarerna du far over att din dotter ar fin i hennes klader kan seriost inte vaga mer an en bra relation till dina bonusbarn! Seriost?! De kanske inte bryr sig just nu, men nar de blir lite aldre! Det kan tom leda till att deras relation till sin lilla syster (din dotter) forstors! Om det dessutom ar en stor skillnad pa hur din dotter och hennes halvsystrar klar sig sa kan jag garantera att folk i er omgivning kommer att domma er och hur ni favoriserar er gemensamma dotter.
isåfall är det biomammans fel.
Taurus skrev 2010-07-21 07:20:22 följande:
Bara läst TS men gud vilken barnslig inställning. Väljer man en sambo som redan har barn så får man faktiskt de barnen lite på köpet också och man ska aldrig särbehandla barn, dina som mina ska behandlas lika i hemmet. Får ditt barn en glass ska du givetvis ge hans barn en glass också, och lika så gäller det med kläder osch pengar osv.
Sjukt hur vissa beter sig.. stackars barn
Nu äter inte min dotter glass. Men hans barn gör det. Men skulle jga köpa tex frukt till henne, så får ju dom andra barnen också. Jag köper inte glass till biobarnen, men får dom av sin pappa tex får inte min dotter. Då får hon en frukt.
Anonym (stilla undran...) skrev 2010-07-21 07:55:03 följande:
Vi har valt att dela på ansvaret eftersom vi är en familj, det känns naturligt för os att agera som en "enhet" att inte skilja på mitt, ditt & vårt
Ja, hade min man levt ensam med sina barn så hade han haft hela ansvaret själv och klarat det med bravur, varför skulle han inte göra det
Tror du att man förvandlas till fullständigt inkompetent förälder bara för att man väljer att dela ansvaret
Måste du be ditt barns far att ta hand om ert gemensamma barn, eller måste han be dig att ta hand om henne

Man får den uppfattningen eftersom du tycks utgå från att man inte kan dela ansvaret om barnen utan att idiotförklara den ena föräldern
Jag har aldrig behövt att be min man att ta hand om vare sig vårt gemensamma barn eller hans två barn, han tar sitt ansvar utan att jag behöver påminna honom om det

Vi delar på ansvaret för vår gemensamma dotter.