• DinMamma

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 16:37:03 följande:
    Hon är ingen underbar perfekt styvmor. Hon är som man bör vara om man har vettiga värderingar.
    Tack!Exakt, med sunt förnuft kommer man långt!
  • DinMamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:38:25 följande:
    ja den, du!!!! Så för att det fungerar hos dig är jag hemsk när jag är ärlig och säger vad jag känner i mtt förhållande? (och nej, nu menar jag inte att du inte gör det) Är det bättre om jag nattar dom och köper deras kläder med en spelad fasad? Att jga låtsas som att jag älskar dom och vill borsta deras tänder? Eller ska man ha en rak och ärlig kontakt med människor? Något att fundera på kanske.
    Kommer det inte från ditt hjärta...kärleken för dessa små barn du lever med...kanske du bör fundera på vad du egentligen gör där.
  • DinMamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:42:59 följande:
    jag tycker det är något skumt med vuxna människor som blir någon helt annan när barn kommer in i bilden. Som bara utplånar sig själva och uppoffrar sig. Oftast i onödan. Att jag inte nattar barnen betyder inte att jag inte är med dom på dagarna. Men sådant är det ju ingen här som är intresserad av...
    Skratt...
    Vet du, jag är en kvinna MED barn, MED egna intressen, MED egna åsikter.
    Jag gör allt för mina barn ja, men utplåna mig själv, huh?
    Jag gör allt jag vill göra.När det är barnförbjudna saker är barnen inte med, då är det på våran barnlösa vecka.Jag avstår inte från något jag vill.På något sätt.

Utplåna sig själv, var kom det in i bilden?Obestämd

Jag tycker det är du som är skum.
  • DinMamma
    wildaandersson skrev 2010-07-22 16:46:20 följande:
    Kan du inte vara styvmamma åt mina fyra äldsta barn?
    Skämt åsido....Önskar verkligen att fler var som du och min man
    Den komplimangen tackar jag ödmjukast för!
    Det finns tillfällen då man är totalt utsliten, stunder då man knappt vet vad som är fram eller bak.Men att veta att barnen under vårt tak (vems de än är) går och lägger sig på kvällen mätta och lyckliga, är värt allt i hela världen.

Varför krångla till saker som egentligen är ganska lätta att lösa, med respekt för alla vuxna berörda och alla små barnen...
  • DinMamma
    Esther M skrev 2010-07-22 17:33:00 följande:
    av vilken anledning måste alla sätta barn framför sig själva? gärna en annan variation än att de är just barn.
    Finns det någon annan anledning?
    De är just barn, som vi ska hjälp utvecklas och bli trygga, välmående människor.

Men fortsätt du och försvara och lev i din själviska värld, om den nu gör dig lycklig.
  • DinMamma
    Esther M skrev 2010-07-22 18:04:04 följande:
    Min sambos barn är gäster hos oss. Det är mitt och deras pappas hem, där de hälsar på ibland.

Jag avskyr inte alls barn. Jag gillar dem.

Om jag ser ett barn ramla, så hjälper jag barnet. Om jag ser en gammal farbror ramla så hjälper jag honom också. Men jag nattar honom inte.
    Förhoppningsvis resonerar inte så många andra likadant, så barn som har skilda föräldrar åtminstone har ETT hem.
  • DinMamma
    Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-22 18:48:30 följande:
    Så ni tänkte aldrig på att det skulle vara barnens hem också? Jag menar, deras pappa bor ju där, då är det ju deras hem också. Helt sanslöst att bara bo i en tvåa när han har tre barn. Återigen, stackars barn. Jo, han är en toffel som inte står upp för sina barn.
    Toffel eller ej, men vilken fruktansvärt omanlig karl som inte sätter sina barns bästa i främsta rummet!Sova i köket??
    Nä fy tusan, tacka vet jag riktiga män som tar hand om sina barn till 100%!
  • DinMamma
    Kelly1994 skrev 2010-07-22 18:49:56 följande:
    'Dinmamma'
    Du verkar vara en fantastisk styvmamma! Din sambo är väldigt lycklig över att ha dig!
    Åh, tusen tack!!
    Och jag är lycklig som har honom!Han är den bästa bonuspappa mina barn någonsin kunde fått-och jag hade inte accepterat något annat.
    Jag är väldigt lyckligt lottad, som även delar mina barn med deras far och deras underbara bonusmamma varannan vecka.
  • DinMamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 19:20:42 följande:
    Som min sambo då? han tar hand om sina barn till 100%, men det var ju inte alls bra innan?
    Det anser inte jag.När han lever med en kvinna som tar ett tydligt avstånd från hans barn.
  • DinMamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 19:26:03 följande:
    Men hur ska han kunna vara en pappa till 100% om jga tar 50%?

och du verkar missa de saker jag gör med barnen. Men det gör du med flit va?
    Jag tycker ditt sätt att diskutera är...något nedvärderande.
    Du behöver inte vara otrevlig för att jag har en åsikt om hur du behandlar din mans barn.
    Lever man med barn varannan vecka, finns man där för barnet-på alla sätt.Biologisk förälder eller ej.Du borde skämmas.
  • DinMamma
    Anonym (Eh...) skrev 2010-07-22 22:21:02 följande:
    Vad det gäller kläderna... hur hade ni tyckt att familjen skulle hanterat det så förfärliga situationen med olika kläder om det nu hade varit biomamman som köpt märkeskläder till sina barn? Men bonusmamman inte haft råd eller tyckt det vara värt det?  Skulle farmor till alla barnen då tyckt att biomamman även skulle handla till det nya barnet?

Många biomammor vill faktiskt inte heller att bonusmamman ska ta mammarollen, fixa kläder eller bli kallad mamma.  
    Jag vill aldrig att min bonusdotter kallar mig för Mamma.Hon har en mamma, och det är INTE jag.
    Däremot är jag en trygg kvinna som är gift med hennes pappa, som älskar henne lika mycket som mina biologiska söner.
    Handlar inte om att ta någon mammaroll, utan att finnas där och vara en sund, kärleksfull vuxen.Ska det vara så svårt?!

De kläder jag köper till barnen, oavsett det är mina biologiska söner eller min bonusdotter-stannar här.Skulle aldrig drömma om att enbart köpa saker till mina söner och inte till henne...Då skulle jag må dåligt ända in i själen.
  • DinMamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 23:10:00 följande:
    Skrev först ett långt svar här till dig, men jag raderade det, för jag orkar inte hålla på och tjafsa med dig, för det ger mig ingenting. Du läser och tolkar lite som du vill, verkar det som. ha en fortsatt trevlig kväll.
    Förstår att du har svårt för mina åsikter eftersom de är raka motsatsen till dina.

Hoppas för din skull att dessa barn, biologiska eller ej, inte kommer till skada, och att din man stannar hos dig.

Trevlig kväll :)
  • DinMamma
    Anonym (fattig bonus) skrev 2010-07-23 17:25:24 följande:
    I början av tråden var det väldigt många som snackade om märkeskläder och att det var självklart att TS skulle betala för skillnaden, sen har tråden tagit en annan vändning men jag har inte hunnit ställa min fråga vid rätt tidpunkt.
    Tror ändå att TS ska inte behöva bära allt ansvar på "orättvissan" som dessa barn får utstå. De har skilda föräldrar och det kommer nog inte att ändra sig. De kommer inte att få samma uppväxt som deras lilla syster. De kommer inte ens att få lära sig helt exakt samma värderingar.
    Tror frågan man borde ställa TS är:
    Mår dina bonusar bra?
    Om svaret är "ja" så skulle jag inte bli orolig för dom.
    Om svaret är "nej" då får man börja undra varför.
    (Jag skulle börja med att gissa att vissa vuxna människor i deras omgiåvning har börjat påpeka saker som är inte så farliga och börjat göra hönor utav fjädrar).
    Isåfall undrar jag, varför TS startade den här tråden från början?
    Om allt funkar så himla bra, och hon skiter i vad biomamma, farmor, fl:are, you name them-tycker-vad är då meningen med denna tråd?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...