Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Missisbit skrev 2010-07-19 15:32:35 följande:
    Förstår inte riktigt hur du resonerar?! Det handlar ju om kläder!
    Hon är ingen dålig styvmamma för det! Viktigast är ju att hon
    behandlar barnen väl och accepterar dem!
    Tack. och jag vill än en gång påpeka att dom HAR kläder. bara det att deras förldrar inte bryr sig om märkeskläder, medans jag gör det åt mitt barn.
  • Anonym (Stepmom)
    Anna undrar skrev 2010-07-19 15:35:56 följande:
    Du verkar inte riktigt fatta min poäng? Om ungarna blir svartsjuka så kommer din "förklaring" inte vara vatten värs. Det kommer fortfarande vara din minsta som drabbas.

Däremot tycker inte jag heller att du ska lägga tid och pengar på att shoppa åt dem. Men var inte så himla blåögd att du tror att du kan förklara läget för storasyrrorna och sen blir allt bra.
    åh naj, kommer dom bli sura för att dom inte fick samma innan dom bad om det? löjligt.
  • Anonym (Stepmom)
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-07-19 15:36:18 följande:
    "vill ju inte att min tjej ska ha förra säsongens grejer sen när hon vuxit i det"

tycker du tänker för mycket på vad barnen har för kläder. det spelar ingen sådan stor roll vad för kläder de har på sig. du väljer sådana kläder som DU gillar. varför inte välja sådana kläder som barnen gillar istället.
    och du behöver ju inte köpa nya kläder hela tiden.

dock kan det ju vara roligt för barnet att få sådana kläder de gillar, typ flickan gillar rosa klänningar så då får hon det, eller pojken gillar bilar och då får han det på sina kläder.

som någon skriver är det inte bra att göra så stor skillnad på barnen, det blir avundsjuka mellan syskonen.
    tycker synd om barnen, då jag tycker du behandlar dem för OLIKA.
    Den meningen du citerade var ironiskt menad, synd att det inte kom fram.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-19 15:38:07 följande:
    Låter som en klassisk askungen berättelse. Jag är sååå innerligt glad att jag hade en bonusmorsa som älskade mig lika mycket som hennes egna två barn och såg mig som hennes eget. Hon handlade samma kläder till oss alla och uppfostrade oss på samma sätt. Idag tar vi hand om henne, det är mitt/vårt sätt att visa tacksamhet och för att jag/vi älskar henne.

Tyvärr tror jag att du kommer få ångra ditt synsätt och beteende i framtiden TS.
    tråkigt att inte dina egna föräldrar brydde sig mer om er, men tur att ni hade ett substitut.
  • Anonym (Stepmom)
    game set match skrev 2010-07-19 15:38:22 följande:
    Jag kan inte låta bli att undra hur gammal TS är, det låter som att det är en tonårsmamma faktiskt...
    Jag är 28.
  • Anonym (Stepmom)
    yonasam skrev 2010-07-19 15:38:33 följande:
    Det handlar om att hon skiljer på barnen...oavsett på vilket sätt man gör det så tar barnen skada..det är så jag resonerar....
    Ochd et handlar inte alls om bara kläder...TS säger själv att hon inte l"ämnar/hämtar/ på skola för det är inte hennes ansvar"
    Det där är inte respekt,acceptans och vänlighet det där är bara äckligt och motbjudande....
    PAPPANS roll då, borde inte han själv ta hand om sina barn? hade detta varit tvärtom hade ingen brytt sig.
  • Anonym (Stepmom)
    Gladabarnensmamma skrev 2010-07-19 15:40:21 följande:
    " jag fattar inte hur man kan göra en så stor grej av det som biomamman gjort."
    - jag tycker du gor minst lika stor affar av hela grejen sjalv.

Det maste verka lite fanigt i andras ogon att se eran familj med en liten markeskladd princessa och sen de andra tva "vanliga" tjejerna som du "inte nattar och haller pa" med. Jag ar sjalv bonus & biomamma till 2+2 barn och kan ofta halla med andra bonusmammor att det kan vara jobbigt, men ditt inlagg tar verkligen saken till sin spets och jag tycker du helt har missuppfattat din roll & ditt ansvar som sambo & bonusmamma.
    Nej jag nattar inte, för det tycker jag är deras pappas sak att göra. Även något han VILL göra.
  • Anonym (Stepmom)
    My Girls skrev 2010-07-19 15:43:38 följande:
    Farmor och biomamman gnäller, men när de får alternativa lösningar, tex pengar själv, så duger inte de men även att biomamman inte kan hantera pengar, stämmer det? I så fall måste biomamman se till att lösa sin egen ekonomi för att sen kunna ha liknande möjligheter som er (dig) att kunna köpa fina kläder till sina barn.

Jag tycker du gör helt rätt ts. Undantag hade jag kunnat göra om mannen frågar om jag kan köpa lite kläder någon gång då och då, men i så fall om han hade gett mig pengar. Du ska inte behöva betala och fixa allt för barnen. Huvudansvaret ligger på bioföräldrarna. Biomamman kan skärpa sig så fixar hon också att köpa det hon vill till sina barn.

Ger också tummen upp för jag tycker det är grymt hur bonusföräldrar blir jagade på fl, bara för att ni inte vill ta fullt ansvar för barnen, utan sätta upp gränser som känns bra för er. Du ska inte behöva ta fullt ansvar, absolut inte, utan du gör gott nog idag. Farmor och biomamman skulle behöva lyfta fokus till sig själva och sluta klanka ner på dig.
    Tack!!
  • Anonym (Stepmom)
    yonasam skrev 2010-07-19 15:44:00 följande:
    Var ditt barn även med på prinsessbröllopet som en VIPgäst?

Herregud!
    haha, älska Fl.
  • Anonym (Stepmom)
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-07-19 15:45:29 följande:
    tycker att du ska kunna natta hans barn ibland  och att du ibland kan köra hans barn till dagis och att han kör eran dotter till dagis ibland.

är det ingen avundsjuka mellan barnen nu, men det kanske kommer att bli det längre fram.
    Varför ska han köra vår dotter till dagis kl 7, när jag börjar 8.15 och kan lämna henne 8? Viill påpeka att jag lämnar henne varje dag, även när hans två andra döttrar är hos sin mamma.

varför ska jag natta hans barn? Dom blir nattade, dom har sin pappa.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...