• Bubbis10

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

bonnieloveskim skrev 2010-07-21 17:16:39 följande:
    Men om man lever i en relation med barn på varsinna håll så kanske man inte ska agera på sådant sätt att det blir så stor skillnad mellan barnen.

Det barn som inte får.... blir ju ledset och särbehandlat.

Sånt som farmor redan har sett tydligen nog utav och regaerat.

Grattis till farmor! Hon vågade säga vad hon tyckte.

Hoppas TS tar åt sig så att hela familjen kan bli glada.
    men det e ju upp till pappan ifråga då att se till att det inte blir ngn skillnad å inte TS, det är HANS barn å inte hennes, dom har sin biomamma. asså skulle barnens mamma inte vara med i bilden alls så hade jag tyckte det hela var tragiskt, MEN nu finns hon så varför i hela fridens ska ts behöva ta hänsyn till bio mammans ekonomi?
    dessutom så får ju barnen kläder, mat osv-inget verkar ju fattas.
    å ts tar åt sig?? det verkar funka jättebra för fam att ha det såhär, det e ju biomamman å farmor som gnäller..avundsjuka e ngt mkt fult å småsint.
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-07-21 17:40:31 följande:
    Ännu roligare blir det ju äldre barnet blir. Gemensamma får nya cyklar, skidor, ipod osv men hans sen tidigare får begagnat och böcker...

Enligt lag är man skyldig att låta alla barn i en familj leva med samma standard!
    men då e det väl upp till pappan ifråga att se till att dom har samma standard?!
    Visst hade han köpt saker som var dyra å fina till deras gemensamma men inte till de andra då hade man ju idiotförklarat han, men nu e det Ts som handlar till deras dotter för SINA pengar.
    Jojile skrev 2010-07-21 17:39:32 följande:
    absolut inte, men jag är trött och har en fyraåring som stjäl uppmärksamehten, så det verkar nog lite snurrigt. Som jag skrev i mitt första inlägg har inte min son en pappa, och min sambo har valt att vara en fadersfigur för honom. Och i mina ögon innebär det ALLT som har med föräldra uppgift att göra. Och skulle han nu välja att sluta ta på sig den rollen för att vi får ett gemensamt barn, och helt plötsligt börja göra skillnad. Då skulle han få skärpa sig, eller flytta. 
    Han måste inte älska mitt barn, men han måste respektera honom. Vad är det som är så tvetydigt med det? Så länge inte min son kommer känna sig åsidosatt eller mindre älskad på något sätt, så har jag inget att invända mot vad min sambo väljer att göra.
    På mina barn ska det inte göras skillnad. Så enkelt är det.  
    jag har åxå en dotter på 11 år sen innan å nu väntar jag nr 2 med en annan man. Jag sa innan vi började försöka få till lilleman att -du får aldrig göra skillnad på barnen, å det skulle han inte heller. Han är själv mkt noga med att visa dottern hur mkt hon betyder(hon har inte heller ngn biopappa). Å jag hade inte nöjt mig med mindre, men det gör ju Ts man å då tycker jag ansvaret ligger på honom! Visst hade han köpt saker som var dyra å fina till deras gemensamma men inte till de andra då hade man ju idiotförklarat han, men nu e det Ts som handlar till deras dotter för SINA pengar.
  • Bubbis10
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 17:51:18 följande:
    Hur ska pappan kunna göra det när TS anser att hon kan gå och köpa det som hon vill till deras gemensamma..?

TS måste faktiskt reagera hon med...

Det krävs 2 för att dansa tango.
    Men herregud, pappan får väl ta med sig sina barn, ta sig den tiden å handla till dom.Det ÄR upp till HAN att se till att dom får det lika bra, men han gör det bekvämt å rusar in på hemska H&M å köper kläder....hua, vilket brott!
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-07-21 17:57:36 följande:
    Okej, så vad händer om pappan börjar köpa dyra märkeskläder till sina äldre barn? Antagligen ska ts då köpa ännu värre saker och kräva att pappan ska vara med och betala. Barnen har inte en chans att bli lika behandlade. I en familj har alla rätt att få likvärdiga saker!
    Antagligen?? vilka antaganden du gör nu?? var har du sett ts skriva ngt som det??
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:01:02 följande:
    Jag anser tvärtom.. att TS kan börja shoppa på HM.

Jag ser det som att TS försvårar för pappan att ge alla sina barn samma standrad genom att hon endast prioriteter deras gemensamma.
    jaså det tycker du? ja men självklart så ska Ts göra som alla andra tycker å din åsikt om vart hon ska handla väger nog oerhört tungt. jisses, hon handlar väl var HON vill, å HON betalar för det!
  • Bubbis10
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 18:02:13 följande:
    pappan är ju förälder till ALLA barnen, ts är ju bara förälder till ett, inte svårare än så.
    exakt!
  • Bubbis10
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:10:29 följande:
    Varför förutsätta att de inte kommer reagera?

och JODÅ de kommer att bry sig om märken... de är 7 å 5 år.. snart kommer det de kommer vara fullt medvetna mer än vad du och jag är tom. 
    Visst har HM snygga barnkläder.

Kan inte TS handla där så alla barnen får lika då?
    Du milde så nu ska folk på Fl sitta å tala om vart Ts ska köpa kläder till sitt barn-absurdum!
    Hon betalar för det själv för jisses namn.
  • Bubbis10
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:36:34 följande:
    från
    lawline.se/answers/5320
    så du manar att min kommande son,s pappa har skyldighet att betala så min dotter sen innan har likadant exakt som hans son som kommer om vi lever ihop?
    Asså jag har ju klargjort fr början vad som gäller, MEN jag skulle aldrig tvinga han å köpa saker till min dotter trots att hennes pappa inte finns med i bilden.  sen skulle jag heller inte tillåta att han gjorde skillnad på dom å det vet han fr början som sagt. MEN ts man väljer ju att acceptera detta.
  • Bubbis10
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:43:28 följande:
    Enligt lagen har han en försörjningsplikt för din dotter sen tidigare som innebär att båda dina barn har rätt till samma levnadsstandard i er familj.
    Det är inte jag som "menar" det - det är lagen som säger det.
    Ok, det hade jag inte en aning om :)
  • Bubbis10
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:36:49 följande:
    love it, jag kommer följa intrigen!
    jaa jag med, kommer följa den med spänning :)
  • Bubbis10
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:42:47 följande:
    days of our styvbarnslife. haha i piloten ser vi hur soc tar styvbarnen med sig för dom får minsann bara nyköpta hm-kläder.
    hahahaha döör av skratt :)
  • Bubbis10
    Esther M skrev 2010-07-22 11:49:25 följande:
    det kommer ju att bli en miljard avsnitt bara när de ska avhandla om sambon vill eller inte.

"en man står vid ett fönster, och talar högt med sig själv: -att köpa HM eller inte köpa HM, det är frågan"
    hahahaha jag kommer bli en trogen tittare-the evil stepmom, haha
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-07-22 12:37:03 följande:
    Han vill ju det men ts  vägrar. Hon vill inte  att hans barn ska ha likddddana kläder som hennes primadonna...
    Var står det att Ts inte vill att hans barn ska ha samma kläder? jag tror inte hon missunnar dom det på ngt vis, men vill inte ta sig tiden att lösa det för dom, å det e väl ändå hennes val? Det e väl bara för Ts man att masa sig iväg å ge SINA barn den tiden å kläder?
  • Bubbis10
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:40:04 följande:
    men skämtar du nu eller? han köper kläder och är nöjd med det. farmor och biomamman är sura för att ts köper finare kläder till sin unge. ts tycker att köp egna själv då om det finns ett problem.
    hur kan du snurra till det så mycket? dina konspirationsteorier passar verkligen bra i serien!
    hahahaha japp!
  • Bubbis10
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 12:44:59 följande:
    Javisst, jag vill att hans barn ska gå runt som trasdockor, ska föreslå att han klipper av dom håret också. *ironi*
    hahaha men du, fixa ett rum åt dom i källaren åxå, om du inte redan ordnat det ;)
  • Bubbis10
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 12:54:20 följande:
    Vi har ingen källare, men vi har ett garage?
    haha sedär ja, vad väntar du på? hahahaaha
  • Bubbis10

jag ser inte ngn stans att ts bonusbarn skulle må dåligt på ngt vis? var har jag missat att hon skrivit det?
    Dom får nya hela, å rena kläder så vad är problemet? En avundsjuk biomamma?
    Det är ngt som verkeligen är fult om ngt!!
    ts jobbar å sliter för sina pengar å väljer självklart helt sj vad hon vill lägga dom på.
    hon respekterar hans barn sen innan men väljer bort ansvaret vilket hon har sin fulla rätt till.

hon är inte det minsta hemsk för det. OM man isåfall ska ifrågasätta ngn så är det väl Ts man som accepterar detta hemska brott som hans kvinna begår emot barnen...?!

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...