• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag anser att när man lever i en sådan familj så måste de finnas viss skillnad. Jag har vuxit upp som de gemensamma barnet. Och har aldrig fått känna att jag är speciell. Mina syskon hade sin pappa. Men jag var tvungen att dela på min pappa. Det hade varit nog med att bara få en dag eller en timme i veckan tillsammans med någon av mina föräldrar. Mina syskon får saker av sin pappa men jag får aldrig något extra av mina föräldrar eftersom de blir orättvist mot mina syskon. De blir liksom inte orättvist mot mig när de får av sin pappa.

Min syster levde ihop med en kille som var arbetslös och hade 2 barn. Min syster hade 2 barn oxå. MIn syster jobbade och försörjde dem. Med andra ord fick min syster försörja 3 personer utöver sig själv och sina barn. Är de inte då mer rättvist att hennes barn får något extra. För min systers barn tvingas leva på gränsen pga att hennes sk sambo inte jobbar eller vill dra sitt strå till stacken.

Ren och skär rättvisa finna inte och hamnar jag i den situationen så kommer mitt barn att gå först, tills den dagen då jag känner de känslor som krävs för att behandla dem så som mina egna.

• Anonym
    Anonym (stilla undran...) skrev 2010-07-20 13:06:52 följande:
    Jag har aldrig fått höra att jag försöker ta förälderns plats, tvärtom är det många däribland även barnens biomamma o bio morföräldrar som uttrycker sin lycka över att makens två barn är så självklara delar av vår familj och att jag vill vara delaktig i deras liv med allt vad det innebär från att packa gympapåsar, natta, borsta tänder, trösta, leka eller vad det nu kan vara de veckorna dom bor här hos oss.

Jag varken kan aldrig eller vill  ta biomammans plats i flickornas liv men jag vill gärna vara just  en bonus för dom, en bonus som både ger och får oändligt mycke kärlek
  • Anonym

Hur kan man som bonusförälder bete sig så dumt å omoget?
    Som bonus har man ju faktiskt fått tillåtelse att tillhöra familjen som redan fanns.Hur kan man då inte göra de bästa för hela familjen.Inte undra på att barnen mår dåligt å avskyr sin bonusförälder.

Sen vad de gäller märkeskläder...patetiskt.

• Anonym
    Esther M skrev 2010-07-20 13:30:08 följande:
    man kanske tycker att det bästa för hela familjen är att pappan tar sin del av ansvaret, och man själv sin del?

att tillhöra familjen behöver ju inte innebära att man ska göra varken inget eller allt arbete. pappan tar hand om sina barn, eftersom han är deras pappa. vad är det som är konstigt med det?
    De konstiga e ju att ts inte gör sin del i familjen.
    Resonemanget e så omoget.
    Vill inte natta *hans*barn.
    vill inte köpa kläder till *hans*barn.
    Vill inte köra *hans*barn till dagis.
    Osv....
    Kan man inte behandla alla barn som ens eget,ska man ju inte springa efter en karl som har barn.
    I en familj hjälps man åt med allt å hjälper alla.Nippetippefasonerna passar inte i en fungerande familj.
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 13:37:26 följande:
    Vem har sagt att barnen inte gillar mig? Det gör dom visst. Jag gör det som jag tycker är bäst för VÅR familj, och det är allt som räknas.
    Å vilka ingår i DIN familj?
    Hans barn lär inte gilla dig å din unge,då de växer upp å märker vilken odräglig unge du uppfostrat å vilket egoist du e.
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 13:49:43 följande:
    Vaddå helt rätt? Helt fel snarare. Jag tycker det är bättre att barnen känner att deras pappa tar hand om dem, och att de har en så stark relation till honom som möjligt.
    Svarar på denna.
    Du tycker de e bättra ja.
    De bästa för barnen e ju att de känner sig välkomna hem å e omtyckta av alla i sin familj.
    Att alla familjemedlemmar har så stark relation som möjligt med varandra.
    Varför sprang du efter en karl med barn,när du inte kan ha ett VI med bousbarnen?
    Dina barn å mina barn,hör ju hemma i sandlådan.
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 13:45:44 följande:
    Gör jag inte min del i familjen? Vad vet du om det? Och vilka nippertippefasoner? Jag lämnar barn på dagis, han lämnar barn på dagis. Jag nattar, han nattar. Jag köper kläder, han köper kläder. Med enda skillnaden att jag tar hand om mitt barn och han om sina. Varför ska jag behandla dom som mina barn, dom är ju inte mina, dom har föräldrar? När du säger att "i en familj hjälps man åt med alllt" menar du då i själva verkat att JAG ska sköta allt och han bara ta sig själv till jobbet på morgonen och jag tre barn?
    Ja,du lämnar DITT barn på dagis..men de e väl ERT.
    Hur löser du de när ERT barn vill att pappa ska natta?
    Vad säger du till HANS barn,om de skulle vilja att du nattade dem?

Vet du överhuvudtaget hur en familj fungerar?Tveksamt efter som du vill göra dig till ett offer.
    Varannan vecka är ni en familj bestående av 5 individer.Då har du också ansvar för alla barnen i ert hem,precis som pappan.Självklart har pappan huvudansvaret för alla sina barn.
    Då ska de inte finnas ditt o mitt.

Du e lite för omogen för att alla individer ska må bra.
    Å tycker pappan att de e ok att du behandlar barnen olika?
    Å e de ok för honom att ert gemensamma barn,e DITT barn?
    Varför springa efter en karl med barn om man inte e mogen att acceptera alla i familjen?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:57:07 följande:
    Nej, nu ska jag laga middag åt hans barn. Märk väl, inte mitt barn, för hon är hos mormor. utan till han och hans barn.
    Eh? Så storsint av dig. Ska du ha medalj?
  • Anonym

Jag hade det precis så här när jag var barn!

Min mamma var inte arbetslös men hade det tufft att klara av alla räkningar och två barn.
    Min pappa gifte om sig med en riktig hagga som hade ganska mycket pengar.

Mina småbröder hade allt! Allt de pekade på fick de och vi hade tur om vi fick en present av henne.

Har hatat henne hela min uppväxt eftersom hon gjorde skillnad på oss barn. Har fortfarande än idag som vuxen svårt att ens titta på henne.

Nej gör inte skillnad på barnen snälla!!! Barn förstår mer än man tror!

• Anonym

1. Av det här skälet skulle jag aldrig skaffa en "begagnad" snubbe (dvs med barn)
    2. Om jag mot förmodan skulle omvärdera 1.  så tycker jag det är helt ok att TS gör som hon gör. Det får väl ungarnas morsa ansvara för om hon bryr sig.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...