• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-21 18:37:33 följande:
    det räcker med att man bor tillsammans och har barn ihop.
    Undrar vilken myndighet som kontrollerar  att detta efterföljs? Ni kanske borde anmäla ts till allmänna standardiseringsnämnden.  Det skulle säkert göra hela familjen gott.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-21 18:43:51 följande:
    Soc tycker inte att det är okej att styvföräldrar mobbar sina styvbarn...
    Ts mobbar inte sina styvbarn.  Socialens utredare är inte lika hysteriska som en flock FL-mammor som fått vittring på kvinnligt självbestämmande.

Mobbing är fruktansvärt men bör knappast jämföras med HM kläder för 5 åringar.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:45:11 följande:
    Rent proncipiellt så skulle TS mans ex (biomamman) kunna ta upp det här till rättslig prövning eller låta soc utreda ifall barnen har samma levnadsstandard som sitt halvsyskon när de bor hemma hos sin pappa.
    I verkligheten skulle soc inte ens rynka på näsan.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:45:11 följande:
    Rent proncipiellt så skulle TS mans ex (biomamman) kunna ta upp det här till rättslig prövning eller låta soc utreda ifall barnen har samma levnadsstandard som sitt halvsyskon när de bor hemma hos sin pappa.
    Det finns tillräckligt med fall av verkligt misshandlade barn och ungdomar för soc att jobba med utan att de ska ödsla sin tid på skillnader i klädmärken.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:49:52 följande:
    Det beror väl på vad barnen säger till bio-mamman när de är där om vad hon har för grunt till en utredning.

vad vet du?
    Jag vet att det förekommer verkliga problem, som företrädare för vårt samhälles sociala skyddsnät hara att hantera innan de slösar sin tid med att utreda barn som helt uppenbart blir väl försörjda av båda sina föräldrar.

Men det är klart, om biomamma skulle välja att sjunka till er nivå, skulle vi ju kunna betala för det istället för att hjälpa hemlösa familjer. De kan ju vänta medan soc utreder huruvida ts ska ´tvingas sköta inköpen istället för att fullt kapabel pappa gör det.
  • Esther M
    Vanilj L skrev 2010-07-21 18:51:15 följande:
    Men hur vet du egentligen  att tex 7 åringen inte har reagerat och blivit ledsen av att inte ha lika fina  kläder som 3 åringen, för att TS säger det eller? Det är säkert något hon inte säger när hon är där, utan det är sådant som kommer fram när hon är hemma med mamman vilket visar att hon känner sig mer hemma och trygg där.
    Jag vet inte, men jag tror att ts vet. Eftersom hon skriver det, så tycker jag att det är meningslöst att ifrågasätta någonting som jag aldrig kommer att ha en aning om.

Även om det skulle vara så att barnen gråter i kudden efter Pradakläder varje kväll, så anser jag inte att det är ts problem.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:56:35 följande:
    Soc är enligt lag skyldig att göra en utredning om det kommer in en anmälan.
    Om en sådan utredning kommer fram till att barnen inte lever enligt samma standard hos biopappan är det en ganska stor förvårande fråga i en eventuell rättsprocess.
    Men jag tror inte att det kommer att hända. Jag är optimist och hoppas att alla i världen har bättre saker för sig än att tjata om vilka märken på kläder barn har.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:59:37 följande:
    Vad som kommer att hända vet vi inte.
    Men enligt lagen kan inte TS hävda at det hon gör är rätt.
    Eftersom vi inte vet vad som skulle hända i en sådan utredning, kan du inte heller hävda att det ts gör enligt lagen är fel.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:01:37 följande:

TS nattar du din dotter? Läser saga ligger bredvid och nattar henne..?
    Eller stänger du bara dörren och säger godnatt och släcker lampan?

Tänkte bara på det du skrev.. att du inte nattar hans barn...   vilket du klargjort att du inte vill göra sedan dag 1.

jag tycker att du TS särbehandlar barnen fruktanvärt i saker som käns i ett barnahjärta.

DU verkar vara en stor egoist som inte kan handla åt hans barn.
    En del män har faktikst inget som helst smak för kläder.. men ska barnen lida för det?

Jag vet de pappor som sätter på barnen helt omatchande kläder men de ser inte det alls, för de har ingen aning om hur kläder ska matcha. Så medans din dotter har en garderob med kläder som hon får så mycket beröm äver hur fin hon är, så kan du inte ens tänka dig att ta pengarna han erbjudit och handla kläder till hans barn.
    Bara för att de är hans barn.
    De är barn.
    De har inte valt att komma till världen.
    Men du valde att ha en relation med denna man.
    Barnen har heller inte nåt att göra med att mamma och pappan separarade.
    Ändå så straffar du dem med att de endast ska få det minimilt hos pappan.
    De får inte lika fina kläder.
    Pappan måste natta 2 barn helt själv och erat gemensamma som han säkert också vill natta. Medans du inte ens hjälper till att natta de andra 2.

Han är som en ensamstående pappa till 3 med en egoist till sambo.

Du valde han med bagage. Då får du faktiskt ta det utan att straffa barnen som inte har valt nåt av detta och som inte ens kan göra nåt åt sin situatiuon idag.
    Utan de har mamma på ett ställe och pappa på ett annat. Och pappa måste dela sig på 3 fast deras halvsyster hos er får båda 2, så har dessa barn endast sin pappa.

BS. Barnens pappa tar sitt ansvar, ts tar sitt. Eftersom han har satt tre barn till världen, så ansvarar han för tre. Ts har ett barn, så hon ansvarar för ett.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-21 19:02:05 följande:
    Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....
    Det tycker jag också. De skulle säkert tycka att det var hur kul som helst. De kanske kan shoppa lite kläder till resan också, när de ändå är lediga tillsammans.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...