• Anonym

Hur mycket kan jag gå ner i vikt på en månad?

Jag håller på med ett viktminskningsprojekt och har hittills gått ner 5 kg. Det har tagit 2 månader och jag har inte varit speciellt duktig med att hålla mig från godsaker. Jag har inte heller motionerat. Nu har jag bestämt mig för att lägga all min fokus på att gå ner i vikt under min semester som börjar idag och är 4 veckor lång. Jag ska undvika kolhydrater och motionera minst en timma om dagen. Jag kommer äta frukost (ägg, makrill), lunch (sallad), mellanmål (fet yoghurt el keso med hallon, blåbär) och middag (kött eller fisk med grönsaker). Dricker bara vatten 2-3 liter per dag.
    Vad är rimligt att gå ner i vikt?

• Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner i vikt på en månad?
  • Anonym

Ingen som är duktig på viktminskning?

• Rockabilly
    Anonym skrev 2010-07-19 16:14:07 följande:
    Jag håller på med ett viktminskningsprojekt och har hittills gått ner 5 kg. Det har tagit 2 månader och jag har inte varit speciellt duktig med att hålla mig från godsaker. Jag har inte heller motionerat. Nu har jag bestämt mig för att lägga all min fokus på att gå ner i vikt under min semester som börjar idag och är 4 veckor lång. Jag ska undvika kolhydrater och motionera minst en timma om dagen. Jag kommer äta frukost (ägg, makrill), lunch (sallad), mellanmål (fet yoghurt el keso med hallon, blåbär) och middag (kött eller fisk med grönsaker). Dricker bara vatten 2-3 liter per dag.
    Vad är rimligt att gå ner i vikt?
    De som är hälsosammast är att gå ner 1 kg i veckan.
  • Anonym (m)

5kg borde kunna funka.
    jag har gått ner 1 kg /vecka i 6 veckors tid nu, äter mindre kolhydrater och rör mig lite mer bara inget extremt.

• Anonym
    Anonym (m) skrev 2010-07-21 17:50:37 följande:
    5kg borde kunna funka.
    jag har gått ner 1 kg /vecka i 6 veckors tid nu, äter mindre kolhydrater och rör mig lite mer bara inget extremt.
    Hur mycket rör du dig?
  • Anonym (m)
    Anonym skrev 2010-07-21 17:52:57 följande:
    Hur mycket rör du dig?
    tränar ingenting men gillar att gå, försöker promenera långt om jag har tid.
Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner i vikt på en månad?