Gravid med nr 3
Finns det någon mer i samma sits som jag? Är 36 år och gravid med barn nummer 3. Tror att jag är i v 8 eller 9, är lite osäker. I maj pratade jag och min man om att det skulle kunna vara roligt medf ett barn till. Sen hade vi oskyddat sex tre ggr, och efter det kom min kära make på att det kanske var lagom med två. Sen tänkte vi inte mer på det. Förrän en dag, när jag tänkte att mensen verkligen var jättesen. Testade positivt! Galet! Runt mig har ALLA svårt att få barn. Systrar, kompisar, kollegor. Det har tagit mig ett par veckor att bara förstå att det är sant. Ringde MVC idag och fick en tid i övermorgon, eftersom jag kommit en bit in i graviditeten.
Jag har precis fått ansvar för ett nytt affärsområde på jobbet, sprutat botox i pannan (skitsnyggt, men kanske inte så himla smart). Och jag är vansinnigt tacksam för det där lilla fröet som fastnade. Jag trodde det aldrig. Det kommer att vara svårt att berätta för mina systrar och 6 av mina väninnor som inget hellre vill och som kämpar så.
Maken är också glad, vi tittar efter en större bil och har kommit på hur vi kan bygga om huset... Hoppas det går bra. Chefen blir antagligen förvånad, men det orkar jag inte hetsa upp mig över. Jag är höginkomstagaren i familjen så jag tror att vi tappar ca 25000 i månaden när jag är hemma. Dyr bebbe
Någon som vill följas åt under graviditeten?