• kattizz1987

min dotter leker med sitt bajs !!

hej, börjar bli väldigt orolig nu för detta har pågått ett bra tag !
    har en snart 2 årig dotter hemma som har börjat med total trots här hemma !
    sj är jag höggravid o verkligen inte orkar med hennes hastighet ...
    speciellt nu, då hon har börjat slita av sig blöjan o kladda, leka, smaka, kleta med sitt bajs!
    just idag har hon gjort detta vid 2 tillfällen...
    spelar ingen roll om jag har trosor, byxor, strumpbyxor, hel pyjamas, eller liknande så får hon lik förbannat av sig dom o slänger av sig blöjan !
    även kissar i sängen ... jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. då hon har sönder blöjorna o man måste sätta på ny, duscha henne, bädda nytt i sängen, tvätta hela spjälsängen mm.

jag börjar bli väldigt trött på detta beteende, o de har pågått ett bra tag nu.
    vill veta om de finns någon annan där ute som har/haft samma problem o vart vänder man sig för att få råd o stöd ? hon vet att de är ajjaj bajs då hon själv säger de när man kommer in o upptäcker henne .

jag har betet mig på olika vis, med att prata lugnt att de är ajjaj, ursh o blä... sånt gör man inte. även blivit arg ... men de spelar ingen roll .. hon \"hånflinar\" o kladdar ännu mer !!

SNÄLLA!! va ska jag göra ???

• Svar på tråden min dotter leker med sitt bajs !!
  • lieva

Jasså..är det sånt man har att se fram emot..har själv en ettåring,men hon gör inte sånt än..usch..måste vara jobbigt,speciellt när du är höggravid också..
    Har tyvärr inga råd att ge..

• En glad tjej

Så gjorde min äldsta dotter också, skitäckligt, Kladdade in leksaker med bajs osv. Som tur var gjorde hon bara detta ett par gånger, sedan slutade hon självmant. Vet inte var du ska vända dig, kan du prata med bvc??

• kattizz1987

jaa nått måste jag göra ... hon har hållt på nu i 2-3 månader =( o varje gång tkr jag att nu är de den sista !!
    men nu orkar jag inte ... de funkar inte att ha de så varje middagslur, eller när man lägger för natten =( hon sover ju inte ... o tar jag upp henne för att duscha henne så blir hon ju pigg ... som nu, nu sitter hon o vägrar sova !! o brukar oftast lägga henne vid 7 =/
    måste koka nappar, flaska, o tvätta dagligen pga detta =( ursh ...

• En glad tjej
    kattizz1987 skrev 2010-07-19 22:10:38 följande:
    jaa nått måste jag göra ... hon har hållt på nu i 2-3 månader =( o varje gång tkr jag att nu är de den sista !!
    men nu orkar jag inte ... de funkar inte att ha de så varje middagslur, eller när man lägger för natten =( hon sover ju inte ... o tar jag upp henne för att duscha henne så blir hon ju pigg ... som nu, nu sitter hon o vägrar sova !! o brukar oftast lägga henne vid 7 =/
    måste koka nappar, flaska, o tvätta dagligen pga detta =( ursh ...
    Kan du inte sätta på henne en hel pyjamas bak och fram? Dvs knäppningen bak? Förstår att detta är jobbigt för dig. Bajsar hon hela tiden?
  • hysteria

Har du provat att låta henne sitta på potta/toa när hon ska bajsa? Kan nog inte ge några bra råd men jag hoppas att det löser sig !

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • kattizz1987

joo skulle kunna gå o köpa de ...
    varje dag på olika tider, så man kan ju inte heller passa in hennes bajsperioder ...
    de är verkligen som om när jag lägger henne, på olika tider på dagen ex, så kämpar hon fram bajs o leker o hånar åt mig , lägger jag henne på kvällen vid 7, så kan hon somna in, sen vakna runt 10 till 3 på natten o då göra bajsa igen =O ...
    o självklart känner hon på sig att jag är trött, o känslig vilket gör att hennes vardagliga bus är EXTREMA mot mig . hon slåss, river, kastar sönder mina saker, man måste verkligen vara 1 cm ifrån henne heeela tiden ! o sen de med blöjorna . jag får verkligen ALDRIG lugnt =( inte ens på kvällarna ...
    jag känner mig helt knäckt, värdelös mamma, trött, o ledsen =(

o jag försöker vara en sån bra mamma jag kan, leker, går till lekparker, går ut o fikar, allt ... men vart jag än tar henne så slåss, kastar hon saker, o förstör för andra barn =(

• kattizz1987

hade man vetat när hon ska till o bajsa eller kissa för hon säger ju aldrig till ... aldrig aldrig aldrig ... fast man frågar, o så ... hon hatar pottan, kastar runt på den o vägrar ens provsitta !! fast man läser böcker om pottan, o man sjunger o gör de roligt ... så vägrar hon verkligen totalt !! o sen kan hon vara en sån att ena dagen bajsar hon mitt i natten, andra dagen, middagsluren, tredje dagen, direkt när man lägger henne =(

• DeZire

Pyjamas med dragkedja som man sätter bakochfram, tar man med knäppning så är det lättare att dra upp knapparna även om den sitter bakochfram medans en med dragkedja gör det i det närmsta inbrottssäkert. Tillslut har hon säkert glömt bort att leka med bajset och då kan ni börja med vanliga kläder igen, för det är säkerligen en period och genom att omöjliggöra kletandet så bryter ni beteendet.

Svar på tråden min dotter leker med sitt bajs !!