Inlägg från: kattizz1987 |Visa alla inlägg
  • kattizz1987

min dotter leker med sitt bajs !!

hej, börjar bli väldigt orolig nu för detta har pågått ett bra tag !
    har en snart 2 årig dotter hemma som har börjat med total trots här hemma !
    sj är jag höggravid o verkligen inte orkar med hennes hastighet ...
    speciellt nu, då hon har börjat slita av sig blöjan o kladda, leka, smaka, kleta med sitt bajs!
    just idag har hon gjort detta vid 2 tillfällen...
    spelar ingen roll om jag har trosor, byxor, strumpbyxor, hel pyjamas, eller liknande så får hon lik förbannat av sig dom o slänger av sig blöjan !
    även kissar i sängen ... jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. då hon har sönder blöjorna o man måste sätta på ny, duscha henne, bädda nytt i sängen, tvätta hela spjälsängen mm.

jag börjar bli väldigt trött på detta beteende, o de har pågått ett bra tag nu.
    vill veta om de finns någon annan där ute som har/haft samma problem o vart vänder man sig för att få råd o stöd ? hon vet att de är ajjaj bajs då hon själv säger de när man kommer in o upptäcker henne .

jag har betet mig på olika vis, med att prata lugnt att de är ajjaj, ursh o blä... sånt gör man inte. även blivit arg ... men de spelar ingen roll .. hon \"hånflinar\" o kladdar ännu mer !!

SNÄLLA!! va ska jag göra ???

• Svar på tråden min dotter leker med sitt bajs !!
  • kattizz1987

jaa nått måste jag göra ... hon har hållt på nu i 2-3 månader =( o varje gång tkr jag att nu är de den sista !!
    men nu orkar jag inte ... de funkar inte att ha de så varje middagslur, eller när man lägger för natten =( hon sover ju inte ... o tar jag upp henne för att duscha henne så blir hon ju pigg ... som nu, nu sitter hon o vägrar sova !! o brukar oftast lägga henne vid 7 =/
    måste koka nappar, flaska, o tvätta dagligen pga detta =( ursh ...

• kattizz1987

joo skulle kunna gå o köpa de ...
    varje dag på olika tider, så man kan ju inte heller passa in hennes bajsperioder ...
    de är verkligen som om när jag lägger henne, på olika tider på dagen ex, så kämpar hon fram bajs o leker o hånar åt mig , lägger jag henne på kvällen vid 7, så kan hon somna in, sen vakna runt 10 till 3 på natten o då göra bajsa igen =O ...
    o självklart känner hon på sig att jag är trött, o känslig vilket gör att hennes vardagliga bus är EXTREMA mot mig . hon slåss, river, kastar sönder mina saker, man måste verkligen vara 1 cm ifrån henne heeela tiden ! o sen de med blöjorna . jag får verkligen ALDRIG lugnt =( inte ens på kvällarna ...
    jag känner mig helt knäckt, värdelös mamma, trött, o ledsen =(

o jag försöker vara en sån bra mamma jag kan, leker, går till lekparker, går ut o fikar, allt ... men vart jag än tar henne så slåss, kastar hon saker, o förstör för andra barn =(

• kattizz1987

hade man vetat när hon ska till o bajsa eller kissa för hon säger ju aldrig till ... aldrig aldrig aldrig ... fast man frågar, o så ... hon hatar pottan, kastar runt på den o vägrar ens provsitta !! fast man läser böcker om pottan, o man sjunger o gör de roligt ... så vägrar hon verkligen totalt !! o sen kan hon vara en sån att ena dagen bajsar hon mitt i natten, andra dagen, middagsluren, tredje dagen, direkt när man lägger henne =(

• kattizz1987

tack för tipset ... får springa runt imorgon o leta efter bra pyjamaser !!
    hoppas verkligen de ska ta o funka för jag orkar inte detta mer nu !!

• kattizz1987

nu har jag sprungit o letat efter helpyjamas till 2 åringar o de finns absolut ingenstans !!! storlek 94.... finns bara delad pyjamas o de funkar ju inte =/ så jag köpte 3 bodys, som jag slänger på henne, ink trosor ÖVER knapparna, och så fort jag hör minsta ljud så går jag in o tittar ... ÄN sålänge har de inte blivit mer lekar med bajs, men hon försöker verkligen få av sig kläderna ... hon är ju extremt varmblodig så hon har ju de rätt svettigt just nu ... men va ska jag göra ?? nu eftersom hon inte kommer åt sin blöja har hon börjat skruva isär flaskan med välling, vatten allt o kladdar med de i sängen ... så de va nästa problem =/ flaskor med napp funkar inte alls, o har inte gjort på läänge då hon trycker ner tutten i flaskan o sen häller ut allt, även flaskor med droppskydd fynkar inte då hon på något sett öppnar locket, o flaskor med skruvkork funkar, så länge de inte är en sug som man kan trycka rakt igenom ... så de är då en evig kamp och evig gnäll  med detta =(

vill bara finna orken igen, o jag hoppas vekligen den kommer när bebisen kommit =/

• kattizz1987

jo, jag tror ju att de är något sånt jag oxå ... uppmärksamhets jakt ! just för tillfället har hon lixom en höggravid mamma som inte orkar springa o busa o jaga. utan sitter pladask på golvet  om jag ska leka . sen har jag fått order från min MVC att jag inte ¨får aktivera mig för mkt. vilket är grymt svårt med en liten 2åring . all min tid går ju åt henne självklart . vill hon ut o leka så då fan går jag ut o leker, sen kan jag få 1000 förvärkar eller kramper de spelar lixom ingen roll för mig . min dotter går först ! men endå, endå så ska de vara som de är ...
    men men, jag kanske får ta detta tills jag är mig själv igen, eller ja ... blir lättare ialf o inte lika trött o klumpig !!
    men risken finns väl att de blir en extremt svartsjuka då ??

vilket jag inte tänker tillåta, man kan läsa sagor när man ammar, be tösen hämta blöja o få vara med. sen sover, äter, o skiter den lille de enda i början så jag hoppas jag kommer bli stabil snabbt ...

• kattizz1987

efter mkt om och men så har hon ÄNTLIGEN slutat kladdat =)
    vi körde ju body, med trosor/ kallsonger över och efter de så har de blivit en vana för henne =) sen kör vi knäpp blöjor iställer för up&go. så inga olyckor =)
    nu är hon hos sin mormor i en vecka, o även där har de inte hänt en enda olycka =)
    så vet inte om de va en fas eller nått ... men man ska ju aldrig säga aldrig !!
    tack så grymt mkt för alla tips o sidor ...
    nu kan jag ialf köpa pyjamas som passar =)
    har letat som en galning .....

tack tack !!

Svar på tråden min dotter leker med sitt bajs !!