• Superbia

Ett arbete som man utbildar sig till och där man får vara ute och röra på sig?

Min sambo undrar om det finns något arbete som man utbildar sig till på högskolenivå som innebär att man får vara utomhus och som kräver fysisk aktivitet. Någon som har förslag?

Morten & Vidar 091029
  • Svar på tråden Ett arbete som man utbildar sig till och där man får vara ute och röra på sig?
  • Michisen

Polis?

Idrottslärare, annars.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Superbia

Jägmästare blev han lite sugen på, men vad jag fattade det som så finns det bara(?) i Umeå, och det är lite väl långt bort för vår/min smak. Lärare tror varken jag eller han passar. Polis vill han inte och jag tycker att det känns för farligt. Får väl fortsätta leta

Någon annan som har förslag?

Morten & Vidar 091029
  • Superbia
    BillyX skrev 2010-07-19 23:33:02 följande:
    Lantmätare?
    Vi kollade upp den utbildningen eftersom den finns här i stan, men det tyckte han lät tråkigt.
    Morten & Vidar 091029
  • BillyX

Äh, tänkte på yrken då man öht är ute och rör sig på fältet... nevermind då haha

...Räddningstjänsten?

En tanke bara.. högskolenivå är ju på akademisk nivå, och det är få högskoleutbildningar som jag vet där praktiska moment ingår, särskilt inte för kroppen fysiskt krävande.

Har han tittat på KY- och YH-utbildningar? Det är högre nivå men innebär i många fall praktiska moment.

• Siamüsen

Vet inte vad det heter pa svenska men Landskapsdesigner kanske?

• Girl interrupted

Mitt förslag: gå in på Arbetsförmedlingens hemsida och gör intressetestet där. Det är väldigt många frågor, men i slutet får du ett eller flera förslag på lämpliga yrken, utifrån ditt svar. Hittills har ju förslagen som lämnats här inte fallit på läppen, därför kan det här vara en bra idé. Du kan också besöka Arbetsförmedlingens kundtjänst och be att få prata med någon där kring ditt möjliga yrkesval eller besöka kommunens Kompetensforum eller motsvarande. Bara ett tips.

• BillyX
    Siamüsen skrev 2010-07-19 23:41:31 följande:
    Vet inte vad det heter pa svenska men Landskapsdesigner kanske?
    Finns nåt som heter trädgårdsarkitekt tror jag
  • Danne123

Brandman, ambulanssjukvårdare, kustbevakningen, tullen, snickare eller annan hantverkare är några exempel

Svar på tråden Ett arbete som man utbildar sig till och där man får vara ute och röra på sig?