Pepprig skrev 2010-07-21 19:45:17 följande:
Jag har läst lite mer om AG och förstått att de är rätt små, särskilt Cosmic. Och att TW är en av de största modellerna och det är ju jättebra för det innebär ju, precis som Annnan säger, att han kommer kunna åka bakåtvänd lääääänge!

Min man var ute igår kväll och trixade lite till och tror att lutningen är tillräcklig (sonen har faktiskt inte kunnat sova när huvudet fallit framåt) och det går att sitta ok i framsätet. Inga långresor, men helt ok. Och benutrymmet är bättre. Måste dock säga att jag tycker att sonen besvärats lite av att inte kunna sträcka ut benen.
Får kolla upp vad det är för kil ni pratar om. Den har jag inte hört talas om. Det finns ju en typ av klack på stolen som vi prövat att ha både på sätet och framför. Men det finns alltså något ytterligare?
Precis, Akta-stolarna är ganska små.
Ni kan inte ha stolen i framsätet?
Hur har han benen? Han kan ju ha benen både ut på sidorna utanför stolen, utrsträckta upp på bilens ryggstöd, skräddare osv.
Jepp, kilen sätter man under framkant på stolen (alltså typ där barnet har knävecken, där man drar bilens bälte igenom). Det finns någon här på FL som har en jättebra bild på detta, ska kika vem det är. Återkommer strax..