• LOTTAAA

Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?

Min tjej är nog väääldigt lång, vet inte riktigt men hon är öööver 90 cm, kanske 94, vi ska snart mäta henne på 2-års kontrollen. Jag blir nervös att hon kommer bli upp till 2 meter eller nåt :-S hennes pappa är 2.05 , inte lika jobbigt om man är kille, men som tjej är det nog jobbit..

Men hur långa är era 2-åringar???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-20 10:53
    Hon var 90 cm när hon var 1 1/2 såg jag nu.. så kanske 95 cm.. nu..

• Svar på tråden Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?
  • Matillin

Min tjej är 2 år och 1 månad och är 94 cm.
    Jag är inte orolig, båda mina tjejer följer precis samma kurva som jag i den åldern och jag blev  "bara" 171 cm
    Nu är min man visserligen 187 cm.

• A82

min dotter är 2,2 år och är 91 cm, jag är 168 och hennes pappa var 180 nånting

• Matillin

Hur lång är du själv.
    Märker ni att hon antas bli megalång när hon blir lite äldre så finns det ju metoder idag för att stoppa växten om man nu vill det.
    Men 90 cm är inte så långt för att vara två år, inte extremt i alla fall, så du behöver säkert inte oroa dig.

• loveyoo

Min son är 2,1 år och han är 90cm själv är jag 1,78 och pappan 1,77 Glad

• LOTTAAA

såg nu attt hon var 90cm nör hon var 1 1/2 år, så nu är hon nog en bra bit längre..

Jag är 1.70 ca..

• Anna o Leia

Min 2-åring e 91cm. Får höra väldigt ofta att hon är så lång. särskillt från olika dagisfröknar som tror att hon är tre år.. men jag tror mest att hon SER lång ut. Jag själv är bara 160cm och alla har alltid uppfattt mig som lång av nån anledning.

• Busbellan

Min dotter var 91 cm när hon var två år, tror faktiskt det bara är ett enäpp över medel på kurvan så särskilt långt är det inte

Mamma till Nora, August och Ella
  • karsu

Ja, vad långa alla är!! Felix är bara 88 cm. Fast det mätte jag här hemma iofs så vet inte hur tillförlitligt det är egentligen.

Svar på tråden Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?