Anonym (kontaktfamilj) skrev 2010-07-22 16:48:17 följande:
Tycker ni kan ansöka iaf om ni känner att ni klarar av ett barn.
Dom kommer ju att fråga ut din kille säkert en massa ang. misshandel och hur han ser på det idag, om han reflekterat över det som hänt mm.
Jag menar, att många har vi med oss en hel del grejer i våra "ryggsäckar" som vi vart med om och som vil skulle ha velat haft ogjort. Man är ju inte mer än människa. (nu försvarar jag inte att din kille har misshandlat någon) men tycker att har man gjort rätt för sig så ska man kunna få chanser här i livet att förbättra sig och kunna gå vidare!
Lycka till!
Jag känner absolut att vi skulle vara ett bra hem, alltså vi skulle göra det för dels barnets skull men oxå för vår egen vilket kanske låter jätte ego men så är det faktiskt, vi känner att vi har så mkt att ge men ingen att ge till.. Min sambo har ju första hands erfarenhet av att bo i familjehem (men det var verkligen inte en familj) och jag har alltid brunnit för barn och att hjälpa och ta hand om barn som inte har det lätt.. vi har stabil inkomst och mkt tid, vi bor i hus där flera rum står tomma.. vi båda skulle gärna få knyta band med någon, vi känner inte att flicka el pojke el kön skulle spela någon roll, vi vill ha någon att ta med på aktiviteter, och vi gillar allt fr småbarn som man kan ta med på zoo till tonåringar som vill spela paintball el vad som helst.. vi är aktiva båda fysiskt och socialt (vilket inte skulle vara ett tvång för barnet naturligtvis).. vi är verkligen inte intresserade av pengar (som min sambos familjehem var) utan vi vill ge något och på så vis känner vi att vi får något tillbaka.
det är sant som du säger, alla kan göra fel och det där var en så lång och jobbig historia och det var verkligen inte så illa som det låter.. men det behöver vi inte gå in på mer.. men det är så pinsamt att det hände överhuvudtaget..
Får helt enkelt ta kontakt med socialen och höra med dom, kanske kan vi iallafall få bli kontaktfamilj åt någon som skulle vilja hälsa på ibland.. :)