Inlägg från: Anonym (kontaktfamilj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kontaktfamilj)

Får man???

Ring till eran kommun och be att få tala med någon ang. familjehem. Nu vet jag bara hur de går tillväga för att bli kontaktfamilj. Ni kommer att få fylla i massa papper och bla. underteckna att ni godkänner att de får hämta information om er från polisregistret. Det som sen kommer att hända är att de gör hembesök, intervjuar er enskilt i några timmar där ni får berätta om precis allt dvs. om eran barndom, sprit/drogmissbruk mm.
    Om din killes misshandel dom försvinner vet jag inte men det är bäst att vara ärlig och berätta om det.
    Hur gammal är din kille nu? Bara är nyfiken på hur länge sen han fick sin dom för misshandeln.

• Anonym (kontaktfamilj)

Tycker ni kan ansöka iaf om ni känner att ni klarar av ett barn.
    Dom kommer ju att fråga ut din kille säkert en massa ang. misshandel och hur han ser på det idag, om han reflekterat över det som hänt mm.
    Jag menar, att många har vi med oss en hel del grejer i våra "ryggsäckar" som vi vart med om och som vil skulle ha velat haft ogjort. Man är ju inte mer än människa. (nu försvarar jag inte att din kille har misshandlat någon) men tycker att har man gjort rätt för sig så ska man kunna få chanser här i livet att förbättra sig och kunna gå vidare!
    Lycka till!

Svar på tråden Får man???