• tifili

Bästa kärlekslåten? svenska engelska danska (ej olycklig)

Har fått i uppdrag att bränna en skiva med kärlekslåter till en kompis som de ska ha på i bakgrunden på bröllopsfesten.
    Så bra kärlekslåt på svenska engelska och danska önskas :)
    Hon. Svensk
    Han. Dansk

Tack på förhand.

• Svar på tråden Bästa kärlekslåten? svenska engelska danska (ej olycklig)
  • erinny

thats where tou find love- westlife

inget westlife fan i vanliga fall men denna är vacker

• Mokie

Lars Winnerbäck - För dig <3

♥ ♥ Benjamin 060911 & Douglas 090616 - Mitt livs stora kärlek ♥ ♥
  • Mallan76

Dessa är helt underbara! Lugna, fantastiskt fina kärleksballader!

I will be here: Steven Curtis Chapman

Get here: med Oleta  Adams

I believe in you and me: Whitney

• Kat the bat

Här är en bra på både svenska och danska.
    Johnny Deluxe ft. Anna Nordell - Drømmer jeg

">

• SandraP81
    Kat the bat skrev 2010-07-29 21:24:10 följande:
    Här är en bra på både svenska och danska.
    Johnny Deluxe ft. Anna Nordell - Drømmer jeg

">

" target="_blank">

ja den är toppen!! särskilt om en är svensk o en dansk, passar perfekt på festen efter bröllopsmiddagen! Skrattande
  • JennyAnn

jag gillar ju kim larsen och mats ronanders låt gör mig lycklig nu

">

vet inte om det är en bröllopslåt just, men jag tror man kan spela den där, den är glad och skön :)

• vackrastarflow

slänger in några danska, eftersom inte så många kommit med förslag där:

Gör mig lykkelig - Kim Larsen (en riktig kultlåt!! kan tom alla svenskar )
    Den jeg elsker - Sanne Salomonsen
    Ballad för Torsten och Sanne (kärleken) - Totta Näslund och Sanne Salomonsen

• vackrastarflow
    JennyAnn skrev 2010-07-29 21:36:16 följande:
    jag gillar ju kim larsen och mats ronanders låt gör mig lycklig nu

">

vet inte om det är en bröllopslåt just, men jag tror man kan spela den där, den är glad och skön :)
    haha samma som jag la in, fast jag la bara in Kim Larsens version älskar denna låten! tycker faktiskt den är skitromantisk!
  • JennyAnn
    vackrastarflow skrev 2010-07-29 21:47:22 följande:
    haha samma som jag la in, fast jag la bara in Kim Larsens version älskar denna låten! tycker faktiskt den är skitromantisk!

haha, ja jag älskar den med, den svensk/danska är bra, den är helt klart bäst när kim börjar sjunga, då blir låten precis toppen! jag tycker med den är skitromantisk :) jag gillar alltid kim larsen.
    sitter just nu och lyssnar själv på den jag elsker haha! när du skrev den sa det bara, just det i huvudet, hur kunde jag glömma den liksom :)

• vackrastarflow
    JennyAnn skrev 2010-07-29 21:52:14 följande:

haha, ja jag älskar den med, den svensk/danska är bra, den är helt klart bäst när kim börjar sjunga, då blir låten precis toppen! jag tycker med den är skitromantisk :) jag gillar alltid kim larsen.
    sitter just nu och lyssnar själv på den jag elsker haha! när du skrev den sa det bara, just det i huvudet, hur kunde jag glömma den liksom :)

haha jag sitter också och lyssnar på den nu slänger in den här för att de andra ska få höra också:

Jag tycker Kim Larsens egna version av Gör mig lykkelig är snäppet bättre Bra på svenskdanska, men endast danska är underbart! Man blir så glad hihi!
  • Kofttanten

Smuk som ett stjerneskud med bröderna Olsen

">

• Kat the bat
    SandraP81 skrev 2010-07-29 21:35:29 följande:
    ja den är toppen!! särskilt om en är svensk o en dansk, passar perfekt på festen efter bröllopsmiddagen! Skrattande
    Tycker det är så bra när hon sjunger "...saknar dina ord jag knappt förstår men som faktiskt säger allt ändå..."

• Mallaco

Ronan keating -
    *When u say nothing at all,
    * The way you make me feel
    och ett måste
    *I love the way you love me. (boyzone)

Disney
    * Kiss the girl- no secrets
    * You'll Be In My Heart- Usher lyrics

• Joe

jag sjöng "from this moment" av shania twain för min man på vårt bröllop, mycket uppskattat :) sen är ju "she" och "aint no sunshine when she's gone" riktigt fina också :)

Svar på tråden Bästa kärlekslåten? svenska engelska danska (ej olycklig)