• Novemberstjärnan

Vad tänka på inför visning imorgon!?

Ska ha visning på min lägenhet imorgon. Storstädar/flyttstädar nu, dvs väldigt ingående städning av speciellt kök och badrum. Nu när allt står tomt ska jag börja inreda den med mina saker.

Vad bör jag tänka på för att ge ett bra intryck på eventuella köpare?

Tack på förhand!

(ska strax börja med köket, så snabba råd är önskvärt)  

• Svar på tråden Vad tänka på inför visning imorgon!?
  • Elsans

När vi hade visninging i våras hade vi en flyttstylist hos oss. Hon sa saker som att vi skulle ha enhetligt med färger i rummen och ta bort massor massor massor så det såg tomt och inte trångt  ut och såklart ta bort foton och kylskåpsmagneter. Vi skulle även ställa fram kvistblommor i en vas på bordet och ha matchande frukter i fruktskålen.

• Novemberstjärnan

Ok. Får bli en tripp till affären imorgon då

• trollotta

Ta bort personliga foton och kalendrar etc, det är tydligen viktigt att köparna kan visualisera sig själv boende i lägenheten och då stör bilder på dig. Bra ordning i alla garderober och som tidigare nämnt så lite plotter som möjligt all rymd är eftertraktad, frukter och snittblommor. Nyputsade fönster är viktigt. Var försiktig med doftljus jag vet att. Många med mig blir mistänksamma när man går på visning och det doftar starkt av ljus eller så första tanken är alltid "vad försöker dom dölja?"

• Miss Cee

Personligen så gapskrattar jag när jag ser typiska visningsdetaljer som tex en stor skål med 15 citroner på bänken.
    Det är extremt få privatpersoner som gör av med 15 citroner. Det är så uppenbart att det bara är för att det är visning, och det gör varken från eller till för lägenheten.

Likaså när det ligger uppradat på köksbänken en skärbräda med kniv och några "snyggt arrangerade" grönsaker på. Ingen kan få mig att köpa en lägenhet för att de arrangerat en kronärtskocka konstnärlig tpå bänken...

Så helt enkelt uteslut alla fånigheter av det slaget.

.................

Städa garderoberna, och torka hyfsat rent i kylskåpet. Båda dessa ställen är sånt där en köpare kan vilja titta för att se hur det ser ut.
    Plocka bort så mycket plotter som möjligt. Dra upp persienner och se till att lägenheten ser ljus och luftig ut.

• Elsans
    Miss Cee skrev 2010-07-21 01:47:19 följande:
    Personligen så gapskrattar jag när jag ser typiska visningsdetaljer som tex en stor skål med 15 citroner på bänken.
    Det är extremt få privatpersoner som gör av med 15 citroner. Det är så uppenbart att det bara är för att det är visning, och det gör varken från eller till för lägenheten.

Likaså när det ligger uppradat på köksbänken en skärbräda med kniv och några "snyggt arrangerade" grönsaker på. Ingen kan få mig att köpa en lägenhet för att de arrangerat en kronärtskocka konstnärlig tpå bänken...

.................

Städa garderoberna, och torka hyfsat rent i kylskåpet. Båda dessa ställen är sånt där en köpare kan vilja titta för att se hur det ser ut.
    Plocka bort så mycket plotter som möjligt. Dra upp persienner och se till att lägenheten ser ljus och luftig ut.
    hehe, vi hade ledsna citroner i vår fruktskål lääänge!! Håller med dig, för mig är det att köket och badrummet är fräscht som ä viktigt. Och planlösningen och är det fina golv är det ett stort plus. Men alla är inte lika smarta som jag. Och du.

Och städa alla andra köksskåp också! Det bommade vi (vi visste att det skulle göras men hann helt enkelt inte) och självklart var folk där och öppnade.
  • La Lola
    Miss Cee skrev 2010-07-21 01:47:19 följande:

.................

Ja jag garvar oxå åt sånt.

För mig räcker det fint med att det är städat o rent.
    Skitsamma om det sitter personliga foton på väggen.
    Jag är ju inte där för att titta på de iaf.
    Jag vill ju se planlösningen, det är ju det som är det intressanta.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Kjell2

Lite andra råd och tips:
    Ha inte nycklar och värdesaker liggande framme.
    Se till att känslig post är undanstoppad.
    Har ni en stor samling snuskfilmer eller liknade kan det vara idé att gömma
    Glöm inte saker som källare, balkong, förråd, tvättstuga och trädgård.
    Ta bort alla lappar i trapphuset om bråkiga fester odyl
    Se till att sexleksaker är rejält inlåsta
    Skylta inte med att ni har skjutvapen hemma
    Muta grannen med jättestereon och skällhunden att vara långt borta

• Miss Cee
    La Lola skrev 2010-07-21 08:38:11 följande:
    Ja jag garvar oxå åt sånt.

För mig räcker det fint med att det är städat o rent.
    Skitsamma om det sitter personliga foton på väggen.
    Jag är ju inte där för att titta på de iaf.
    Jag vill ju se planlösningen, det är ju det som är det intressanta.
    VI lämnade bröllopsfotot uppe "Bara för att man inte ska det".
Svar på tråden Vad tänka på inför visning imorgon!?