• Solkysst

Sitter man barnvakt åt sina styv/bonusbarn?

Den här frågan kom jag att tänka på när jag läste en annan diskussion. Hur ser du som är styvförälder på det? Om din partner är borta och du sitter hemma med hans/hennes barn en kväll veckan de är där är du då barnvakt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sitter man barnvakt åt sina styv/bonusbarn?
  • carbe

Nej absolut inte- jag tar hand om vår familj!

• Solkysst
    carbe skrev 2010-07-20 21:22:39 följande:
    Nej absolut inte- jag tar hand om vår familj!
    Det är precis så jag ser det också. Men skrämmande många har en helt annan syn på det hela.
  • Coursell

Naturligtvis inte. Barn är familjens barn oavsett vem föräldern är! Håller med ovanstående om att det är skrämmande många som har en helt annan syn på det hela

• carbe

Jag vet... Sjukt att skilja så på barn. Bonusbarnen tillhör ju också familjen...

• Esther M

Ja. Om jag tar hand om någons barn så är jag barnvakt.

• Ess

Jag såg mig som barnvakt när jag var ensam med hans barn första gången. Sen när dom var äldre så skötte dom sig själva när vi var ensamma, så då var jag inte barnvakt.

Men överlag så är svaret: Ja man är barnvakt.

• La Lola

Min make är inte barnvakt.
    Han har aldrig ansett sig vara barnvakt, tack o lov. Skulle han se på våran familj på det sättet skulle han inte bli långvarig som partner till mig.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Snelson

Nej det tycker jag inte... (och nej, det var inte meningen att ange känslan "tack" :P )

• sextiotalist

Jag är barnvakt när jag tar hand om andras barn (även syskonbarn) när föräldrarna gör något annat och behöver just barnvakt.
    Nu var sambons barn så stora så jag har aldrig varit barnvakt åt dom, men jag har, innan jag fick barn själv, endast varit barnvakt 2 ggr i hela mitt liv, så då kan ni ana min moderlighet och förtjusning i små barn.

Jag undvek män med små barn när jag var singel, för jag tycker inte om små barn helt enkelt, jag tycker de är jobbiga, inte alls roliga och bara tråkiga. Var överlycklig när mitt eget barn passerade småbarnstadiet.

Svar på tråden Sitter man barnvakt åt sina styv/bonusbarn?