Inlägg från: Myran22 |Visa alla inlägg
  • Myran22

Jag är så rädd för tandläkaren *ledsen & rädd*

Jag har bitit sönder en tand har har fått en tid hos en tandläkare. Jag har inte varit hos tandläkaren på 3 år och jag vet att jag har fruktansvärt dåliga tänder. Hade gärna gått tid oftare men jag är så fruktansvärt rädd.
    Nu har jag en annan tandläkare...privattandläkare.

Jag är så rädd, tänkt om han blir arg på mig och menar att jag inte sköter mina tänder fast jag använder tandtråd varje dag och borstar tänderna 2 gånger och använder dentan(?) flourlösning. Jag har säkert 10 hål eller nåt.
    Tänkt om han menar på att dom är så dåliga så dom behöver dras ut allihop? Tänkt om han skäller på mig och tycker jag är konstig...
    När jag gick hos folktandvården förr så var dom alltid arga, höjde rösten och var hårdhänta... tänkt om den nya tandläkaren är sån också?

Nu har jag tid i morgon och är så nervös så jag inte ens fick behålla kvällsmaten... vet inte vad jag ska ta mig till...

Snälla hjälp...

• Svar på tråden Jag är så rädd för tandläkaren *ledsen & rädd*
  • Myran22

Tack för alla svar... snart är det dags. Jag är så nervös & rädd, vet inte vad jag ska mig till. Men men, jag måste ju. Hoppas min sambo följer med, han är nog inte så pigg på det då han jobbade till 7 i morse & sover nu...
    Ska vara där kl 13, hoppas verkligen att det går bra *brr*

• Myran22

Nu har sambon lovat att följa med. Jag ska fixa lite frukost åt honom & väcka honom om några minuter. Han var inte så vidare glad över det och vill helst sova men jag får med honom ändå och nu kan han inte ångra sig. Tandläkaren ligger 2 mil härifrån och bussen har redan åkt.

Hoppas verkligen att det går bra, känns bara som jag vill gå & dö just nu.

• Myran22

Hejsan igen.
    Nu kom jag hem för ett tag sen, passade på att hälsa på min gamla mormor samtidigt eftersom hon bor i samma stad, de va trevligt.

Det gick bra hos tandläkaren men jag var så rädd så jag grät. Sambon var med & stöttade och jag lagade det utan bedövning.
    Eftersom jag är spruträdd så tyckte tandläkaren att vi skulle pröva utan bedövning och det gick bra.
    Hoppas iallafall att jag slipper tandläkaren på ett tag nu. Fick med mig en lapp om undersökningstid i mars, det är ju ganska så långt dit.

Tack för att ni bryr er *ler*

Svar på tråden Jag är så rädd för tandläkaren *ledsen & rädd*